22 Nisan 2017 Cumartesi

Skam Even & Isak (Evak:)

Ateşli Bir Çift Daha Mı?


Bu gün yine kendimizi mangalardan soyutlayıp yeni bir çiftle tanışacağız. Yani yeni ateşli çiftimize hazır olsanız iyi olur. En öncelikle normalde böyle dizilerini hiç sevmeyen ben yine kendimi kaptırıp yeni bir bl çifti keşfettim. Ne oldu bu sezon bana bilmiyorum ama çok ateşli yeni çiftimizi de seveceğinizden emin olduğum için yazıya başlıyorum.
Skam dizisinin 3 sezonu bl çifti anlatıyor. Belki bilmezsiniz ama Skam Norveçte yayınlanan bir gençlik dizisi. Aslında tam öylede değil. Sosyal hesapları olan karakterlerimiz var ve biz onları sürekli takip edebiliyoruz. Araya parça parça video falanda koyuyorlar. En son cuma günü tüm bunları bir araya getirerek internetten izlediğimiz bir dizi halini alıyor kendisi. bu adresten bakabilirsiniz ama dili Norveççe olduğu için anlamaya bilirsiniz. Zaten şu an 4. sezonda. Her sezon başka bir karakterin üzerine odaklanıyor. Zaten direk 3. sezonu izlerseniz çok bir şey kaçırmazsınız. Ki 3. sezon bizim Evak diye shiplenen çiftimizin hikayesi.

bl_dizi

Dikkat!! Bundan sonrası diziyi izlemeyen biri için büyük spoiler içerir. Hele ki diziden haberi bile olmayanlar için çok büyük spoiler içerir. Hadi haberiniz vardı ama izlemeye fırsat bulamadınız yine spoiler içerir. Yani ya direk çıkış yapın yada sonradan arkamdan sövmeyin sevgili okuyucularım.:)


Malec daha bir sakin bir hikayeye sahipken bu çiftimiz tam olması gerektiği gibi. Nasıl desem biz Malec çiftini hikayede yan olarak izlerken burada tamamen bl konusu üzerine işlenmiş. Hem gençlik sorunları falan işlenmiş hem de özgürlük ülkesi Norveç tanıtılmış. Baştan söylemeliyim konuşma içeriklerinde bir parça cinsellik yer alıyor olabilir. Yani bir parça dediğim anlamadığım şekilde gençler bu konuya kafa yoruyor sanırım çünkü genel konuşmalar hep parti, eğlence, sosyal gruplar , cinsellik bu konular üstüne dönüyor. Ama uyuşturucu, gençlerdeki rahatsızlıklar falan gibi şeylerde dizimizde yer alıyor.

bl_dizi

Neyse çok uzatmayalım. Zaten izlerseniz görürsünüz ne demek isteğimi. Şimdi gel gelelim çiftimize. En başta Isakı belki sevmeyebilirsiniz. Normalde Japon-Kore gibi çekik erkekleri takip eden biz genç kızlar bu durumu biraz yadırgaya bilir. Ama zamanla ana karaktere ısınıyorsunuz. (sanırım bu ısınma kısmı saçlarının şekliyle paralel ilerliyor.:) Karakterimizin ikincisi olan Even'e hemen ısınacaksınız çünkü kendisi hot bir kişilik. İkilimiz kose gurubu diye saçma bir tiyatro  grubunun bulaşmasında tanışıyor. Bu koseye katılma olaylarını izlersiniz zaten. En nihayetinde ikilimiz tanışıyorlar. (bu arada çeviren bile Evenin cooluğu karşısında kendisini tutamayıp yandı buralar diye not düşmüş. burada Isak kadar Evende bakıyor bu arada :)



bl_dizi

Isakın gay olabileceğiyle ilgili süpekilasyonlar tee 1.sezondan beri sürüyormuş bu arada yorumlardan anladığım kadarıyla. En nihayetinde bizim Isak kafayı Evene takıyor. Hatta ismini facebooklar da arıyor. (ama bulamıyor:) Sonra bir videosuna denk gelip en sevdiği yönetmenin filmlerini falan izliyor. Bu arada en başta spoiler uyarısı yaptığım için rahat rahat bazı şeyleri yazacağım haberiniz olsun. En öncelikle Isakın bu takipçi davranışlarını çok sevimli bulduğumu söylemeliyim. Hatta izlediği filmin sonunda falan ağlıyor çünkü kötü bir son var. Film önemli ( Romeo ve Juliet izliyor.) Çünkü ikilimizin yaşadığı olayları daha en başta film de görüyoruz. Tanıştıktan sonra parti ayarlamaları yapacak Isak otobüse biner ve çat karşısında Evan vardır. Sohbet ederler falan en nihayetinde Isak onun evine gider ve parti ayarlamaları konusunda yalan falan söyler diğerlerine gününü Evanla geçirir. Bu bölün sonunda ise Evenin kız arkadaşı olduğunu öğreniriz. Bizim Isak depresyonda tabi. Hemen gaymiyim araştırmaları falan ve çat çözüm içki içip bir kıza odaklanıyorum yazan internetten sitesinden öğütler almakla devam ediyor. En başta kısa saçlı bir kızla görmüştük zaten Isakı aynı kızla devam ediyor. Parti onun evinde olunca kendini önce içkiye veriyor. Partiye Even ve kız arkadaşı gelince bildiğin yapışıyor kızın dudaklarına. Sırf Even görsün diye. En nihayetinde karşılıklı bir dans sahnesi görüyoruz. İkisi de başka kızları öperken resmen birbirlerini kesiyorlar. (bu sahnede biz kyaaa falan oluyoruz.) Hadi Isak Even'e hayran bakıyor peki Even niye Isakı kesiyor kafamızda yavaş yavaş bir şeylerin belirlendiği sahneler bunlar.

bl_dizi

En nihayetinde ikilimiz yalnız kalıyor tam bir yoksa çekiyoruz ama birileri eve gelince sahnemiz kesiliyor ve bölüm bitiyor. Devamında yine ikili randevu gibi kızlarla takılıyorlar. Ama sevgilisiyle Even'nin arası bozuk. Nihayetinde saati soran Even 21,21 yanıtını alınca bizim Isaka hemen gidiyoruz diyor ve kızları ekip bisikletle gezmeye çıkıyorlar. Havuzu olan bir eve girip kıyafetleriyle yüzmeye başlıyorlar. Nefes tutma yarışması yaparken Even önce Isak'ı su altında öpüyor. Tabi bunu en önce hile olarak adlandıran Isak 2. denemede bizzat kendi öpüyor ve ikilimiz ilk öpüşmelerini gerçekleştiriyor. (çok ateşli bir sahne sizi bekliyor uyarayım.:)

bl_dizi


En nihayetinde biraz hızlı gittik diyen Evenle devam ediyoruz. Ve çiftimizin arası açılıyor resmen. Çünkü Isak başka bir partide Eveni eski kız arkadaşıyla görüyor. Halbu ki ayrıldım demişti. Erkek arkadaşın olsam ailen ne der demişti.(o sahnelerde Even'e tekrar aşık olabilirsiniz o kadar tatlı ki :) Bunun üstüne Isak resmen depresyona giriyor. Hatta uyku sorunu yaşayınca doktora falan gidiyor. Ama en nihayetinde arkadaşlarından birine Evenle olan durumu anlatıyor. Arkadaşının tavsiyesiyle ya kız arkadaşından ayrıl yada mesaj atma tarzı bir sms yolluyor ve dan aradan biraz geçince Even kapıya geliyor. Tabi Isak arkadaşlarını sepetliyor. Nitekim karşılıklı hii'dan sonra  (ki bu selam demeleri çok sevimliydi:) Ateşli bir sahne daha görüyoruz. Malec çiftinin aksine bu dizi daha bir sınırları aşıyor aman dikkat deyim. Yani mümkün mertebe yalnız ve kimseye ekranınızı göstermeden gizli bir şekilde izleyin.:)

bl_dizi

Nihayetinde ertesi zaman otel odasına gidiyor ikilimiz. Tabi yine ateşli sahneler. Hatta evlenmekten falan bahsediyor Even. Ama ne yapsa beğenirsiniz. En sonunda çıplak şekilde dışarı çıkıyor. Onu arayamaya çıkan Isak eski kız arkadaşına başvuruyor Evenin. Hain kız arkadaş Evenin manic olduğunu ve tüm bunları sevdiğinden değil hastalıktan yaptığını söylüyor. Yani Eve'nimiz de psikolojik bir hastalık var. Isak kadar bizde kahroluyoruz bu duruma. En nihayetinde bu sefer Isak Evenden uzak duruyor. Ama en sonunda arkadaşının söyledikleriyle aklı başına geliyor. Yani bütün bunları hastalıktan değilde içinden geldiği gibi yaptığını anlıyor ve Evenin sonunda seni seviyorum diye bitirdiği mesajını da okuyunca anında onun aynına koşuyor. Yalnız değilsin diyerek onu kurtarıyor diyelim. Sahne o kadar içli ki perişan oluyorsunuz. Arka fonda çalan müzik. İkilimizin bakışması. Ve söylenen tek bir yalnız değilsin cümlesi. Tek cümleyle biz perişan halde kyaaalarken ikilimiz ekranda sarılıyor.

bl_dizi

İşin aslı ikilimizin ilişkisi daha derin. Böyle anlattığıma bakmayın. Konuşmalar süper ötesi. Zaten bu kurtarma olayı falan hep filmle de bağlantılı. Nihayetinde ikilimiz birlikte oluyor. Ve dizi final yaparak 4. sezona geçiyor. Yani Sena'nın hikayesini göreceğiz ki kendisi kapalı müslüman biri ve Norveçte yaşıyor. 3. sezonda bolca Isakla bölümleri var. Aynı dersi aldıkları için. Onun hayatına odaklanıyor bu sezonda. Tabi biz yine Evak çiftini görüyoruz ama bu sefer ana konu onlar değil yan olarak görüceğiz. Tabi bu yine ateşli sahneler görmeyeceğiz demek değil ;) Dizinin müzikleri çok güzel bu arada. Hepsi birbirinden hoş ve tam gençlik müzikleri. Zaten yorumları falan okursanız dizi müziklerinin güzelliğinden bahsedildiğini görürsünüz.Ama özellikle Robyn - Call Your Girlfriend (bu sahne üste bahsettiğim kızları öperken birbirlerine baktıkları sahnede çalan müzik.) ve Gabrielle-5 fine_fr_kner  ise burada bahsetmediğim ama arkadaşlarını sepetledikten sonraki olayın sabahında Evenin Isaka kahvaltı hazırladığı sahne de çalan müzik. Ki ekstra not düşersek "# Hayallerim erkeği nin Gabrielle dinlediğini öğrenmek"  tarzı bir olay vuku buluyor. Orada Evene 4-5 hatta 6 kez aşık olabilirsiniz aman dikkat deyim.:)

bl_dizi

Bu arada bir 21,21 hikayesi var aman dikkat. Son bölümde de zaten  Evenin kose grubuna Isak ile tanışmak için gittiğini öğreniyoruz. Isakı en başta okulun ilk günü görmüş. Bunun dışında çoğu yorumda bir Chris diye tutturan kız yorumlarına denk geleceksiniz eminim ki. Kim bu Chris derseniz durun kenara bir yere bir gif atayım ve siz Chris ile tanışın.

bl_dizi





İşte meşhur Chris bu arkadaş. 1 ve 2. sezonlarda yer almış ama hep yan karakter olarak görüyoruz. Ama bütün izleyenler çocuğun büyüsüne kapılmış gibi bir sezonda ona odaklanmasını istiyorlar. Ama maalesef bu imkansız çünkü 4. sezon son olacakmış.
Bu arada bu bizim Even kime benziyor yaa. Hani şu çok tanıdık geldi kim bu dediğimiz noktadayız. Bir sahnede özellikle Leonardo'ya benzettik. Şimdi baktım da Christe onun gençliğine benziyor. Bu arada 4. sezon Isak'ın saçları süper olmuş haberiniz olsun.




İşte bir yazımın daha sonuna geldim. Yine kendimi aşıp bol ateşli gif vermişim haberim yok yaa. Ama dizinin kendisi ateşli olunca normal. Zaten Evak yazınca karşınıza normal sahneler gelmiyor ki gifleri normal olsun. Hepsi ateş ediyor yaw.^-^
O vakit benden bu kadar. Diziyi izleyin derim. Bu arada herkes bu dizinin Skin dizisinin Norveç versiyonu olduğunu falan söylüyor ama Skin'i çok sevmedim ve izlemedim. Bu dizi daha güzel geldi. Ayrıca Norveççe konuşmaları beni hiç rahatsız etmedi nedense. Kulaklarım hemen bir aşinalık gösterdi. Yani Japoncaya alışmış siz rahatsız olmadan izlersiniz diye düşünüyorum.
Eee o vakit bana güle güle bu haftada.
Kendimce bazı notlar: En öncelikle ve en süper detay kesinlikle Even'i araştıran Isak'ın halleri. Yani resmen kendinizi buluyorsunuz yaa. Tabi bu birisi olamaya bilir de mesela animeler falan olur yada sevdiğiniz bir aktör olur. Kısaca araştırma yapması falan çok süperdi. Kendimizi hemen bağdaştırdık. Özellikle filmin sonunda ağlaması bizi bitirdi ki son bölümlere doğru babasına gerçeği söylediği sahnede bitti deyip ağladığı telefon konuşması işte bu dedirtiyor. Ve orada Isak gerçekten ağlıyor. Çocuk yaşıyor yaw olayı. Çok tatlı bir sahneydi.
Kendimce bazı notlar 2: Bu Isakın okul dolabı olayı. Bütün bölümlerde ne çektin be Isak diyorum. Sürekli o dolabının kapağıyla boğuştu çocuk. Hele Evenin vurup açılması tam şahaneydi.
Kendimce bazı notlar 3: Yaa bu Norveç özgürlükler ülkesi falan dedim ama aslında gençlerin yaptıklarını nedense hiç tasvip etmiyorum. Şimdi 1 ve 2. sezonu da izledim ve full parti eğlence bu nedir yani. Gençler resmen perişan durumdaymış orada diyorum. Bizim ülkemizde aman öyle olmasın diyorum. Yoksa oldu da haberim mi yok? Aman deyim gençler kendinizi partilere falan vermeyin diyerek kaçıyorum o zaman.

8 yorum:

  1. Elinize sağlık yazı için :)
    Skam'ı uzun zaman önce görmüştüm bir sayfada, cidden hoş bir çifte benziyorlar, gifler resimler de yeterince açıklayıcı olmuş zaten ^^ İlk bölümüne biraz göz atmıştım ama pek sarmamıştı özellikle de o ikisini işlemediği için. Sırf onlar için de en baştan başlamak istememiştim. Eğer direkt 3. sezondan başlamak bir şey kaybettirmiyorsa öyle yapayım ben de olmadı :) Şu sıralar izleyemem gerçi ama listemde ta ne zamandır bir gün başlayacağım :D Siz hangi siteden izlemiştiniz bu arada linki var mı, ben önceden baktığımda 3. sezonun çevirisi yoktu daha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://dizilab.net/skam/sezon-3/bolum-1
      Diziyi buradan izleyebilirsin. Direk 3. sezondan başla gitsin.Sonrada zaten 4. sezon var.Başı sarmasa bile bırakma.İlerisi çok güzel.Çok bayılacaksın çiftte.Özellikle Even çok hot yaaa.:) Bende çok önce görüp başlamamıştım.Ama dedim ne kaybederim bir izleyeyim.Bir gecede sezonu izleyip bitirmişim.XD Çok duygulu sahneler vardı.Müzikler zaten şahane. Oyunculukları sahte bulmadım ben açıkçası. Normalde Japonlar yapsa bu kadar etkili olmazdı.Dilleri de bana çok yabancı gelmedi.:) Hemen başla derim.

      Sil
  2. Direkt 3'ten başlayayım o vakit, hoşuma giderse ilk bölümlere de bakarım belki. Norveççe oluşu da sıkıntı değil o kadar zaten ;)
    Link için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün gece oturup 8 bölümünü artarda izledim *-* Ahh çok tatlılardı... Isak'ı sevdim ben ya belki onun bakış açısıyla işlendiği için bilemiyorum ama samimi geldi bana rolü. Even zaten.. ^-^ Birlikte olan her sahneleri ayrı güzeldi. Otobüste karşılaştıktan sonra evdeki o konuşmaları filan çok hoştu mesela.. :)
      maalesef tam da Evenin durumunu öğrendiği yerde kaldım. Üzüldü Isak kıyamam...
      Norveçi dizide yansıtıldığı kadar kötü düşünmüyorum ama. Kardeşimle de konuşuyorduk bizde de dizilerde yansıtıldığı gibi değil bazı şeyler sonuçta. Kötü bir örnek üzerinden gidilmiştir belki? Yalnız, insanın konuşacak başka hic mi birşeyi olmaz.. Arkadaşlarının hep aynı şeylerden bahsetmeleri bayıyor insanı bir yerden sonra.. :/

      Sil
    2. Tam orada bırakılır mı yaw:) neyse bitirmişsindir bile şimdi.Evet Isakı daha çok seviyorsun daha sonra.dediğim gibi saçlarının değişmesiyle paralel bence.^-^İlk sarışın halini pek sevmemiştim.Şu an kahverengi tarzında.4. sezonda daha iyi olmuş resmen.4. sezonda araları iyi olunca o üzüntün geçiyor ama bu seferde başka sıkıntıları ortaya çıkıyor.:( bakalım takipteyim.
      Norveç öylemidir bilmem ama bu dizide ben oldukları gibi yansıtlarını düşünüyordum.Adamlar sosyal medya hesaplarıyla iş yapıyor.her şey gerçeğine uysun diye. Sanki karakterler gerçekten yaşıyormuşcasına bir senaryo hedeflemişler.Türk dizilerinin hayatımızı yansıtmadığı zaten ortada ama bu dizi bence tam olarak yansıtmış oranın ortamını.
      evet ya sanki başka konu yok.nedir bu yani.sürekli bir mıç mıç sevgili durumları.neyse arada gençlerin sorunlarına yer verdikleri için güzel bir dizi.yaşlandık anacım ondan çekemiyoruz o tarz konuşmaları.biz hiç konuşmadığımızdan bize fazla geliyor.XD

      Sil
    3. Evet bitti çoktan :) O "yalnız değilsin" deyip sarılma sahnesi çok yoğun ve güzeldi. Böyle bir sahne beklemiyordum cidden *-* Bir sezon yeterli benim için 4'e geçmem büyük ihtimal. Evak için izledim daha çok. Ama çok tatlılardı ya <3 Ben de Even'ı ilk gördüğümden beri birine benzetiyorum ama çıkaramadım daha..
      Yani sosyal medya hesabı filan açılmış ama bana yine de biraz uçuk geliyor. Hadi gençlik dizisi diye biraz daha rahat bir ortam lanse edilmiş desek bile, o da nedense konu gençler olunca film dizilerde hep biraz daha özgür yaşayan tipler gösterilmesinden bence. İnsanlar zamanında o şekilde yaşayamamışlar sonra da kurgularını dizi filmlere döküyorlar.. Ben böyle düşünüyorum en azından :)
      Yaşlandık mı ki acaba? :P Bazen bıktırıcı derece sevgili bulmayı dert edinen insanlar olabiliyor ama herhalde her gün her saat bundan konuşanı da yoktur? :D :D

      Sil
  3. Gerçekte çıkıyorlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ikisi mi hiç sanmıyorum gerçekte çıktıklarını. Özel hayatlarını çok basın önüne çıkarmıyorlar ama bu çiftin gerçekte olması biraz imkansız gibi geliyor.Benim bildiğim Eveni oynayan kişinin gerçekte bir kız arkadaşı vardı en son.:(

      Sil