30 Aralık 2016 Cuma

Mangaka 3

Twitter'da Mangakalar


Mangakalarla ilgili daha önce yazmıştım sanırım. Bu gün de onlardan bahsedeceğim biraz. Ama ondan önce 1. mangaka yazım için şuraya ve 2. mangaka yazım içinde buraya tıklayarak yazıları okuyabilirsiniz. Bu gün sevdiklerimden bahsetmeyeceğim daha ziyade harika karakterler çıkaran bu ablalarımız twitterların da neler yapıyorlar ne paylaşıyorlar yaw bunlar insandı dimi gibi sorulara yanıt arayacağız daha çok.
yaoi_manga






İlk resim Saezuru_comic'den gelsin o zaman. Kendisi Saezurunun bir çok haberini veriyor sağ olsun. Yoneda Kou'nun aslında hesabı vardı ama kapattı sanırım. O yüzden onun yerine bunu takip ediyoruz. Gördüğünüz üzere gelecek bölümde olanlar hakkında bolca malzeme veriyor. Bu resimde bizzat Yoneda ablamızın elinden çıkma. Yeni bölüm kapağı bile olabilir aman dikkat.
Yani bolca yeni bölüm spoileri yiyebilirsiniz aman dikkat. Twitter da eğer bolca mangaka takip ediyorsanız bir sürü çizimlere rastlarsınız.







2. şey ise yaoi manga çizenlerin çoğunun kadın olduğu gerçeğinin tokat gibi yüzünüze çarpması. Tokat dediysek mangakaların bolca ellerini görürsünüz mantığı yani.(o ne garip mantıksa artık:) Evet kendileri kadın olunca bolca tırnaklarını çekip attıklarına şahit olursunuz. Ve hepside böyle yapılı ve güzel tırnaklar oluyor. Hele Nekota Yonezou'yu her çeşit takma tırnakla görebilirsiniz. Ben ellerime oje bile sürmem.(zaten makyaj nedir bilmem) Ama maşallah mangakalarımız manga çizmeye vakit buldukları gibi kişisel alanlarına vakit ayırıyorlar sanırım. Şimdi Mayanın hangi ellere çizildiğini daha rahat anlayabilirsiniz. Zira çok bakımlı ve alımlı bir bayanın elinden çiziliyor. Zati çizdiği kıyafetlerden de Yonezou'nun çok modaya düşkün bir çizer olduğunu çıkarabilirsiniz.
(not merak edenler için ilk resim Moegi Yuu, 2. resim Yoneda Kou ve 3. resim de Yonezou ablamıza ait:)


yaoi_mangayaoi_mangayaoi_manga





yaoi_manga




Mangaka deyince aklına elinde kalem masanın üstünde dağınık kağıtlar gelebilir. Yani daha önce elde çizim yapan mangakalar masa üzerinde bolca kalem ve materyallerle hayal edilebilir.
Ama teknoloji bizim kadar onları da etkiliyor tabi ki. Yani elde çizim dönemine son. Yaşasın bilgisayar çağı. Nekono Mariko'da bu teknoloji ayak uydurup bize çalışma alanını çekmiş. Aslında bir ara mangakalar arasında böyle bir furya olmuştu ve mangakalar çalışma alanlarını çekip atmıştı.
Gerçekten dağınık olarak adlettirilen mangakalar aslında toplu olabilir. (yada sırf twittere koymak için mi toplanmışlar bilemem artık o kadarını^-^)
(Not benim bilgisayar masamda acayip düzensizdir.bence bunlar kesin dağınıktır heee.)



yaoi_manga



Bir diğer özellikleri bu bayanlarımız genellikle ne yerlerse çeker atarlar. Sanırım çok fazla böyle fotoğraflar görmüşsünüzdür. Hani sabah kahvaltılarını çeker atarlar falan. (bence çok saçma bir olay. Zaten sosyal medyaların bir çoğunu kullanmadığımdan bana öyle geliyor olabilir de.)
Nitekim bir çoğunda yemek çekip attıkları görürsünüz. Hepsi de yöresel olduğu gibi arada Kamon Saeko gibi üst sınıf yemekleri çekip atanlarda var. Kısaca onlara afiyet olsun....


yaoi_manga





Bir diğer husus ise kediler. Evet nedir bu mangakaların kedi sevgisi anlamış değilim. Yada bütün yaoi manga çizerleri kedi sevenlerden mi çıkıyor da bizim mi haberimiz yok bilmiyorum. Yandaki resim işin şakası ama ciddi manada bir kedi fotoğrafı furyası ortalığı karıştırıyor yaww. Her mangakanın kedisi olması da ayrı bir durum. Yani öyle başkalarının kedisini de çekip atmıyorlar bizzat sahipler bu kedilere. Açıkcası kendim bir parça kedilerden korktuğum için çok sevemiyorum kendilerini ama benim yerime mangakalar bolca sevsin.




yaoi_manga






Bir diğeri onlarda bizim gibi Yuri on ıce hastası olmaları. Yani bir sürü Yuri on ıce çizimleri görürsünüz. Hatta bu bizzat Ten count hayranının paylaştığı bir resim. https://twitter.com/kurosesama.
Bir göz atın derim bu adrese. Kendisinin bol bol ten count resimleri verdiğini görürsünüz. Bizler gibi o da Yuri on ıce seyirci kalmamış ve sevgisini yansıtmış. Herkesi etkileyen Yuri on ıcesa kucak dolu sevgiler ve kokulu öpücükler lütfen. (ıyy böyle sabah şekeri gibi oldum ama neyse.)



yaoi_manga






Diğer bir husus ise gönderilen hediyeleri çekip atmaları. Açıkcası bende bana bir hediye gönderilse bunu koyar mıydım diye düşünüyorum. Sanırım bir mangaka olsaydım koyardım. Sonuçta bu fanlarından ona gelen hediyeler. Moegi Yuu ablamız da böyle düşünmüş olmalı ki kendisi gelen hediyeleri çekip koymuş. Sadece o da değil bir çok mangaka da görebilirsiniz bu durumu. Sanırım sevilmek paylaştıkça güzel. Evet kamu spotunu da koyduğuma göre sıradaki bölüme geçebilirim sanırım.




yaoi_manga



Evet sıkça gördüğümüz bir manzara daha. Dergi kapakları. Bolca bunlardan görürsünüz kesinlikle. Hatta bizzat dergi standını atanlar var. Kendi dergilerini koydukları gibi başka mangakaların dergisini ve mangalarını koyanlardan var.
Yani illa koyacaklar ve bizde göreceğiz. Aslında süper oluyor. Biz sadece bilgisayar tabet veya telefondan manga okurken onlar dergilerden okuyor. Allahını seven üzerime gush veya drap dergisi atsın lütfen diye bağırasım var. B-boy bile olur yeter ki atın bir dergi. O kadar yaoi manga hastası olan benim bir dergim bile yok ve çok üzülüyorum. İnternetten sipariş verip getirtire bilirim teee Japonyalardan ama işte anne diye bir faktör var. Bırak dergiyi bu türü okuduğumu bilse kıyamet kopar. Ve bizde arsız gibi editini bile yapıyoruz. Neyse bunlar özel konular girmeyim şimdi.:)
Not resmi Panco koymuştu. Zaten çizim tarzından çakmıştırsınız da ben bilmeyenler için yazıyorum.^-^)
yaoi_manga



Son olarak kullandıkları profil resimleri tamamiyle mangaları ile alakalı oluyor. Yada kendilerini manganın sonunda nasıl çizip gösterdiyseler öyle oluyor. Yani onların yaşantısı tamamiyle mangalar üzerine. Zaten gidip de başka şeyler üzerine olacak değil yaa. Ana resimlerinden verdikleri videolara kadar her şeyiyle ben mangakayım diye bağırıyorlar yani.
Kısaca onlar çizdikleri şeylerle aklımızı başımızdan alan mangakalar. Özel hayatları ne olursa olsun seviyoruz onları.



yaoi_manga

Bu haftaki konum bizzat kankim tarafından bulunmuş olup benim tarafımdan yazılmıştır. Dün akşam yatarken yaa mangakaların ellerini yazmaya ne dersin diye sordu. Sanırım o sırada twitteri geziyordu baktı ki mangakalar güzelim tırnaklarını koymuşlar bundan yürüyelim tarzında konuştu. Bende zaten yok konu olmaz deme lüksüne şu an sahip olmadığımdan işe giriştim ve mataryel araştırması adı altında bütün mangakaların twitterlarını deştim. Artık beynim yanma aşamasına geldiğinde bırakıp yazıyı yazmaya başladım ve sonuç.

Neyse 2016yı sanırım bu gün terk ediyoruz.(yani daha şimdi 29 falanız ama ben bu yazı 30da vereceğim.:)  Bildiğiniz üzere biz öyle yeni yılı kutlayan bir aile değiliz. Hatta geçen yıl bilgisayar çetik ve battaniye üçlüsüyle girmiştim yeni yıla.:) Bu yıl babaannemlere gitme olasılığımız yüksek. Tek diyebileceğim saat gece 1 de Sherlock holmes 4. sezon ilk bölümünü izleyecek olduğumdur. Size de tavsiye ederim.
Evet size mutlu bir gün keyifli bir hafta ve sağlıklı bir yıl dilerim.Hadi hoşçakalın. Ve yeni yılınızda kutlu olsun.


5 yorum:

  1. Elinize sağlık yazı için, geç olsa da iyi yıllar..
    İlginç bir konu olmuş insan merak ediyor sonuçta bu mangakalar gerçekte nasıl insanlar neler yapıp ediyorlar işleri dışında. Japonlarda yemek fotosu çekip atmak gelenek galiba birkaç seoyuu takip ediyordum ben de onlar da çok paylaşıyordu.. Ahh o dergi standları, boy boy yaoi kitap raflarını görmeye kalbim el vermiyor. Ben de Dear istiyorum yok mudur bağışlayabiecek biri?? ^-^ Kardeşimle beyazıtta japonca jump bulmuştuk bir keresinde kim bilir bir gün belki de jump olur :D :D
    Kedi uke demek ya belki ona bir göndermedir sürekli kedi koymaları? :)
    Ah bu arada söylemeden geçecemeyceğim Yoneda'nın o çizimi fazla güzel değil mi? Kimono küpe filan *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsimsiz görünüyor ama Aslı ben ^-^

      Sil
    2. Mutlu yıllar.:) Yeni yıl bol karlı geldi hadi bakalım.Konuyu beğenmene sevindim zira konu sıkıntılarım hala devam ediyor ühühüh.Ama arada mangakalarında insan olduğunu hatırlamak güzel oluyor.Biz sadece bize çizdikleri o mükemmel karakterlere odaklanıyoruz bazen.Arada bakış açısını değiştirmek lazım.Kadınlar yaşıyor yaw.Ama çoğu manga üzerene bir hayat yaşıyor.bazen edit yaparken diyorum teyzem sıkılmadın mı bu ayrıntıları çizerken falan diye.yada ne yazmış kadın bir es ver iki boş sahne at şuraya.yok her yeri güzelce çiziyorlar yani.Bu kadar yeteneğe bir iki yemek koymuşlar aman diyorsun.(Bu arada seiyuu takip etmiyordum ben dur şu Hiroshi Kamiya'yı takibe alayım^-^) Cidden bazen bir dear dergisi siparişi versem mi diyorum ama annem duysa kafamı kırardı sanırım.Jump mu buldunuz.Vay kaçırmayın:)(Gintama vardı o dergide^-^) Yoneda ablanın o çizimi bakalım yeni bölüm kapağı olacak mı merak ediyorum.Zaten en hot yerde bırakmışlardı.hemen gelsin diye bekliyoruz.^-^Bu arada adın çıkıyordu yaa niye böyle olmuş ki.

      Sil
    3. Geçekten mangaların her sayfası ayrı emekle dolu, en küçük yerdeki ayrıntılar bile önemli oluyor bazen, geri dönüp aa o orda öyle mi çizilmiş diye bazen tekrar bakıyorum :) Siz edit yaptığınız için daha çok işin içindesiniz tabi.. Hahah ben bulsam güzel bir manga garanti alırdım, annem o kadar ilgilenmez ne almışım diye, en azından açıp da okumaz diyelim :D Evet Jump'ta çok manga var yayınlanan, başlıca shounenler haikyuu kuroko filan, hala gözümüz gibi saklıyoruz *-*
      İsim meselesini halledebildim, hesap silinmişti bir ara ondan oldu herhalde :)

      Sil
    4. Hiç sorma yaa.^-^inanır mısın Hidokudaki gözlüklüyü editlerken çok sevdim.ing okurken o kadar dikkat etmemiştim.zaten gözünü Mayadan alamıyorsun.Ama ne hikmetse yaparken bir tatlı geldi Nemu sorma gitsin.:) maalesef annem okumasa bile ne almış bunlar diye bakar.hadi gizledik eve soktuk bu seferde cadıdan bozma 2 tane liseye giden kardeşlerim var.onlar zaten bir anlasalar biz yaoi oluyoruz etrafı ayağa kaldırırlar.kesin aldığımız dergi açığa çıkardı.Aman aman olmasın bir dergimiz eksik olsun ama evden kimsenin haberi olmasın.:)

      Sil