6 Eylül 2015 Pazar

Kotonoha no Hana

Drama Cd


Sevgili yaoici. Manga dünyasının gizemli kapısında girdikten sonra başka bir uç nokta olan drama cd boyutuna gitmeye ne dersin.
Bu gün size Kotonoha no Hana adlı drama cd'yi tanıtmaya çalışacağım.
Yaoi mangalardan önce muhtemelen animeler ile bu yaoi dünyasına giriş yaptığınızı varsayıyorum. Zira ben bu şekilde mangaları okumaya başladım. Hah işte tam araştırma dönemlerinde benim gibi Türkanime sitesinde Türkçe yaoi animelere bakarken Kotonoha no Hana yı görmüş, açmışsındır. Aman sakın benim yaptığım gibi siyah ekran ve sadece yazıyı görünce bu ne be deyip de kapatma ki ben bunu yapmış biri olarak sonradan izlediğimde çok pişman olmuştum.
Halbuki kapatmasam ve biraz daha izlemiş olsaydım bu drama cd fetişliğine daha önceden bulaşabilirdim.


yaoi manga

Efenim neymiş bu drama cd yada bl cd. Bir yaoi yada shonen ai mangasını veyahut novelin seiyuular tarafından seslendirilmesi. Sürekli diyoruz ya bunu bir de drama cdylen oku diye evet işte o mangaların seslendirilmesi oluyor ama ben şimdi bir novelden bahsedeceğim. 



Daha başta çok güzel bir müzikle başlıyoruz. Drama cdmizin ana karakteri Yomura Kazuaki yılbaşı arifesinde nişanlısına evlenme teklif etmiş otelde geçirdikleri sabahın ardından nişanlısının kalbinden geçenleri duymasıyla ki o çirkef kızın aslında hiçte göründüğü gibi masum olmadığını anladıktan sonra insanlardan kaçıp uzaklaşmıştır. 
Evet Yomura-san insanların içinden geçenleri okuyabilmektedir. 2 yıl insanlardan uzakta yaşadıktan sonra baktı ki böyle uzak olmuyor bir şekilde kendi düşüncelerine yoğunlaşarak başka sesleri bastırdığını fark ettiğinden insanların arasına geri dönmüş ve bir mağazada bilgisayar satıcılığına başlamıştır. Tabi önce ki işinden ayrıldığını söyleyebiliriz.
yaoi manga





Buradan sonra cdye Hasebe-kunumuz dahil oluyor. Yine bir noel arifesinde Yomura-san dışarıda broşür dağıtırken bir kaza oluyor ve Hasebe onu kurtarıyor. Hasebe Yomura-san deyince ki bunu içinden diyor Yomura bir şaşırmıyor değil aynı yerde çalışsalar da Hasebe'yi tanımıyor çünkü. Yere düşen Hasebe'ye yardım ederken elini tuttuğunda Hasebe sevdiğim insanın eli deyince tabi bir şok. Acaba bu adam sevdiğim insan derken neyi kastetti. 
Dinlenme odasında Hasebeyi görünce biraz sohbet eden Yomura Hasebenin kendisine aşık olduğunu keşfeder. Hasebe karakter olarak sessiz ve ciddi biridir.
Bir kaç gün sonra noelde dışarıda olduğundan hastalanan Yomura-sanı Hasebe hastaneye götürür. Acilde bekleme sırasında konuşurken aslında önceden Yomuranın Hasebeye başı ağrıyınca ilaç verdiğini öğreniyoruz. Tabi iç sesinin dinlemiş ve onu yardım etmiştir ama Yomura bunu nereden hatırlasın.Neyse yaptığı iyilik için Yomura-san Hasebeye evde açılmamış sakem var içer misin diye sorar ve Hasebe de birlikte içelim der.


yaoi manga


Aslında Hasebe'den uzaklaşması gerektiğini bilen Yomura nedense Hesebe'ye evet der ve Hasebe'nin evine gider. Evde Hasebe ve kız kardeşi vardır. Hasebe' nin ailesi trafik kazasından öldüğünden ikisi tek kalmıştır. Kız kardeş buluşması olduğundan evden gider ve bizim ikilimiz içmeye başlarlar. Sarhoş olan Yomura uyandığında hale Hasebenin evindedir. Tabi uyanınca Hasebe'nin içinden geçirdiği şeyleri duymaya başlar. E sevdiği adam kendi evinde olduğundan Hasebe dokunmak istiyorum,öpmek istiyorum tarzı düşünceler içindedir. Eve gideyim ben artık der ama son tren kalmıştır ve Hasebe de lütfen burada kal der. Şimdi Yomura ne yapsın dıştan gayet normal davranan sakin ciddi Hasebe içten öpmek istiyorum diyen bir Hasebe haliylen kalmasına yardım eden Hasebe'nin eline vurur. Uykuluydum üzgünüm der ama Hasebe'nin kırıldığını düşünmeye başlar. Tam kalkarken  arkadan sarılır ve Hasebe'yi öper. 
Ertesi gün Yomura bu öpüşmenin sarhoşken yapılmış bir hata olduğunu düşünür. Ve Hasebeye bunun sarhoşken yapılmış bir hata olduğunu söyler, öyle olmadığını bile bile senin içinde durum aynı değil mi diye sorar. Tabi Hasebe de durumu çaktırmamaya çalışır ve evet der. Aslında kalbinden geçenleri bilmesi bu olayın kapanacağını  ve arkadaş kalacaklarını bilse de Yomura hala arkadaş olabiliriz deyip Hasebe'yi yine içmeye davet eder ama dışarıda.





Dışarıda bir yerde buluşup içmeye başlayan çiftimizin yanına Yomura'nın eski işi bırakmasının sebebi olan iş arkadaşı gelir. Gayet sıcak kanlı davransa da arkadaşının içinden geçenleri bilen Yomura yüz vermez. Eve giderken bir parkta oturan ikilimiz konuşmaya başlar ve konuşma ilerleyince Hasebe dayanamaz ve aşkını itiraf eder. Aşık olduğum insanla arkadaş olamıyorum der özür diler ve gitmeye kalkar. Yomura'da gayet biliyordur ki ertesi gün Hasebe hiç bir şey olmamış gibi davranan biridir. Bunun olmasını istemeyen Yomura Hasebe'yi evine davet eder.

yaoi manga



Hasebe'nin kafası karışmıştır. Bu adam beni niye eve davet etti diye. Konuşmaya başlarlar. Hasebe üzgünüm ama ben o gün sarhoş değildim der. Tabi olayları konuştukça Yomura'nın hiç şaşırmadığını da fark eder. Gene seni öpmek istiyorum der ve çiftimiz öpüşmekten az bir şey ileri gider çok değil az valla.  (çizimler novelden alındığından bu sayfaya kendimce sansür koydum gomenne novelimiz ing. okumak ve resmi tam görmek isteyenler için en son indirmeniz için link vereceğim.)

2 gün sonra Hasebe'nin kardeşi Kana chan ve sevgilisi bilgisayar almaya gelirler. Yomura adamın iç sesinden bir inlik cinlik planladığını anla ve ikiliyi restoran kadar takip eder. Adamın kızın parasının peşinde olduğunu üstüne üstlük evli olduğunu anlayan Yomura dayanamaz o aldığın parayı geri ver diye olaya karışır ve her şeyi açıklayınca kızdan bir tokat yer.




yaoi manga

Hasebe ile olayları konuşan Yomura Hasebe bana inanır der sonunda insanların kalplerinden geçenleri duyabildiğini anlatır. Tabi durumu anlamakta zorlanan Hasebe gerçeği bir türlü kabullenmez ve Yomura'dan uzak durmaya başlar. 1 hafta sonra Hasebe Yomuranın yanına gelir ve doğru diyormuşsun o adam kızın parasının peşindeymiş der. Sonunda Yomura'ya inandığını söyler. Her şey normale döndü gibi gözükse de Hasebe yine Yomura'dan uzaklaşır.
Kana chanla karşılaşan Yomura Haseb'nin doğum günü olduğunu öğrenir ve ona bir hediye alır. Buluştuklarında hediyeyi verir ama istemeden de olsa yine Hasebe'nin dediklerini duyar ve cevap verir. Aslında Hasebe en sevdiğim film müziklerini nereden biliyor da bana hediye almış, aklımı mı okuyor gibisinden düşünürken duyduğundan iyice depresyona girer ve Yomura işten ayrılmaya karar verir. 
Tabi Hasebe'de öğrenir gitmek istediğini. Benim yüzümden mi diye sorar ama Yomura reddeder fakat aslında birazda doğrudur. Hasebeden ve insanlardan uzaklaşmak ister.
Tren garında treni beklerken karşı platformda Hasebeyi görür ve bizimkiler arasında bir mesaj trafiği başlar. Yok gelme, yok aklını okurum dese de Hasebe yanına gelir ve çiftimizin limoni arası düzelir. Tabi Yomura'nın aşk itirafı da gelir.  İlk bölüm çiftimizin barışmasıyla bitiyor.



Evet çiftimiz ne yaşadı ya bu kadar mıydı demeyelim çünkü 2. bölümümüzde var.Onu başka bir postta yazacağım inşallah. Yomuramızın sesi  Kamiya Hiroshi ve Hasebemizin sesi de Ono Daisuke.
Vallahi bu iki seiyuumuz birçok anime de yan yana seslendirme yaptığından ikilimizi gerçek hayatlarında da yakıştıran çok zaten dinleyince ikili arasında  ki uyumu hemen fark edersiniz. Kendim de şahsen Hiroshi'nin büyük fanıyımdır.
Bize bu drama cdyi Türkçe olarak veren Heterophobiya yine bir teşekkürler. Tabi ayrı bir teşekkür de drama cdmizin çeviri, zamanlama ve kodlamasıyla uğraşan büyük insan Yankami'ye (ki hep en çok sevdiğim mangalarda kendisinin payı vardır) gelsin. Ayrıca çevirisini kullanmama izin verdiği içinde bir teşekkür. 1. bölüm novel için bir tık plase.

Saygılarımla willjace...

7 yorum:

  1. Cidden güzeldi. Drama cd'lerine daha fazla kapılmadığım zamanlar heterophobia çevirisiyle dinlemiştim. İyiki de çevrilmiş, yoksa direkt japonca dinlesem aradaki bazı ayrıntıları kaçırabilirdim :D Light novel'ını bulamadığımdan karakterleri kafamda kurmuştum ben :D Burada görünce şaşırdım :) Bu arada her ne kadar eksi yönleri olsa da küçüklükten beri insanların aklını okuyabilmeyi istemişimdir, bu konu üzerine bir eser olması da beni ayrı mutlu etmişti ^^
    Ono Daisuke ve Kamiya Hiroshi'nin birlikte giriştiği her iş mükemmel oluyor. Onca çalışmanın sonucunda gerçekten de uyumu yakalamışlar. Zevkle dinlemiştim :)
    Ze'yi okuduktan sonra hiç manga okuyasım gelmiyordu, dinlememiş olsaydım bunu dinlerdim :'( Kuroshitsuji'nin mangasından devam edeyim artık :P

    Her zamanki gibi zevkle okudum, bir sonraki yazınızı da merakla bekliyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuz için teşekkürler. Verdiğimiz link maalesef saf novel hali değilde cd dramanın İngilizce çevirisiymiş.(sağ olsun Yankami söylemişti :) Küçüklüğümüzde kim istemezdi ki akıl okumayı,uçmayı,yada eşyaları hareket ettirmeyi...valla bende isterdim *-* Ze'yi bilmiyordum (gözümden kaçtı herhalde:) Sağ olasın hemen indirip bakim nasıl bir şeymiş diye.
      (Kuroshitsuji'nin mangası 64.bölümde çakılı kaldı sanki onu bekliyorum her gün çok heyecanlı bir yerde bitmişti bölüm bakalım. Sebastian'ın mangada nasıl harika çizildiğine tanık olacaksın cidden mükemmel çizilmiş ^- ^)

      Sil
  2. Ben de hiç rastlamadım novelın ingilizce çevirisine, varsa da hep japonca :/ Dimi ya, güzel olurdu insanların akıllarını okumak. Tabi birisi benimkini okusa hiç hoşuma gitmez orası ayrı :D
    Ze'yi kesinlikle öneririm, tüm manganın drama cdsi de var. Hepsini dinleyerek okudum ben. Etkisinden çıkamadım daha :'(
    (Kuroshitsujinin mangasına da en başından başladım da, cidden Sebastian müthiş çizilmiş. Animeye göre yüz hatları daha yumuşak gibi ama mimikleri filan çok güzel yansıtılmış :) )

    YanıtlaSil
  3. Güzel bi yazı olmuş. Blog da tekrar hayırlı olsun :)

    Dinlediğim en acıklı drama cd'lerden biriydi bu. Kamiya Hiroshi de maşallah öyle bir ağlıyor insanın salya sümük eşlik edesi geliyor. Ono Daisuke zaten süper. Hem uke hem seme rollerini kotarabilen seiyuulara saygım sonsuz :D (bkz: ZE: Ryuusei *nosebleed*)

    Tesadüf eseri son çıkan drama cd'lere bakarkene bunun da devamının çıktığını gördüm. Kotonoha Dayori ismi. Kotonoha no Sekai diye başka bir draması da çıkmıştı ama o farklı bir çiftle ilgiliydi. Umarım birileri el atar buna da^^

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler beğenmeme sevindim :) Devam cd'lerimi varmış şimdi haberim oldu. Sağ ol hemen bakıyorum.Birileri el atar dediğine göre sen çevirmeyeceksin yazık oldu kim bilir ne zaman çevirirler. Çevrilerini özleyeceğiz.(Fırsat bulduğunda çevirmeyi düşünmez misin yaa. Senden başkası bu işi yapamaz valla ^-^)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizceye çevirselerdi kesin çevirirdim. Japoncadan olunca elimde en azından novelı olması gerekiyor ;) Migite ni Mesu'ya da öncelik verdim şimdi ama çevireceklerim arasına eklerim :) Sonuçta benim de sevdiğim bir seri çünkü. Tabii ne kadar süreceği konusunda bir şey diyemem :) Tembelim biraz çünküm :D

      Sil
    2. Migite ni Mesu geliyor haa :) Özlemiştik doktorları.Kendine haksızlık etme gayet çalışkan birisin nitekim.^^Bu güne kadar yaptıkların yeter biz senin çevirilerini her daim bekleriz.:)

      Sil