16 Ekim 2018 Salı

Dakaretai Otoko İchii Ni Odosarete İmasu

#daha/dirayetli/ukeler/istiyoruz#



Bu günlerde yaoi animeler peş peşe geliyor bildiğiniz gibi o yüzden bunun hakkında ikinci bir yazı yazmazsam kendi fujoshiliğimden utanırdım sevgili gençlik. Bu arada pat diye daldım konuya nasılsınız iyisinizdir umarım. Ben aynıyım bu arada ne ileri ne geri şeklinde takılıyorum. Şu aralar biraz eski biraz yeni serileri okuyorum işte edit dizi düzenleme derken yuvarlanıp gidiyorum kısacası.

yaoi_anime

Animeyi bilmeyen yoktur sanırım. Dakaretai Otoko İchii Ni Odosarete İmasu animemiz. Mangaka Sakurabi Hashigo. Anime yapımcısı ise CloverWorks çok şükür ki. Kadokawa Shoten olsaydı zaten kriz geçirirdik. Bu arada bendeki bu stüdyoya karşı gelişen nefret ne zaman bitecek acaba. Adamlar aslında işini iyi yapıyor ama ne bileyim şimdi başka yapımların yaoi animesini izleyince yapılan diğer animelere biraz üzülüyorum. Yani daha kaliteli ve sansürü az yapılabilir gibi geliyor. Tabi dozajında olmak şartıyla çok hard şeyleri zaten sevmiyoruz bildiğiniz gibi.

yaoi_anime


Öncelikle animeyi sevdin mi diye sorarsanız sevdim. Grafikleri iyi yüksek kalite. Ama... işte o amanın altını bir doldurayım. Ne ettin sen Takahashi Hiroki demek istiyorum izninizle. Ana karakter Takato Saijou'nun sesi neden o kadar kalın bir ses arkadaşlar. İlk önce sesin karaktere çok gitmediğini düşündüm. Ama aslında olması gereken ses o gibi. Zira karakter bu işte yıllarını vermiş deneyimli bir aktör. Yani yaşını başını almış bir karakter. 20 yıldan bahsediyoruz bu adam 30 35 40 civarı olmalı değil mi?  O yüzden bu ses yadırgama sorununu 2. bölümde çözdüm gibi ama ilk duyduğumda ne kadar kalın bir ses diye düşünmeden duramadım.

yaoi_anime


Bu arada karakterimiz on numara yakışıklı tam benim kalemim diyeceğim bir çizime sahip. Seksilik ve havalı olma durumundaki o ince çizgide duruyor. Evet tam o ufuk çizgisinde çok cool yani.:) Bunun aksine Junta'nın sesi gerçekten olması gerektiği gibiydi. Beğendim. Zaten cd dramadaki kişiler olduğu için daha önce cd dramayla okuyan kişiler çok şaşırmamışlardır. Ben maalesef anime geldikten sonra mangayı okudum. Belki önceden okumuşturum ama hatırlamıyor da olabilirim.

yaoi_anime


Bunun dışında grafikte belkide biraz yadırgadığım garip gelen boyun çizgileri oldu. Yani sizinde dikkatinizi çekmiştir bu çizgiler. Mangaka öyle çizdi diye animede de  o çizgileri koymak zorundalar mıydı bilemedim. Siz içinizden cidden "sevdi mi bu animeyi şimdi" diye geçirebilirsiniz ama hikaye olarak da bazı yerleri garipsedim diyebilirim.

yaoi_anime


Mesela ilk bölümden ukenin yatağa atılma kısmı bende derin düşünceler oluşturdu diyebilirim. Yaa biraz dayan yani ne bu. Direk kucaklamak istiyorum diyen herkesin alt.. mı yat....sun.(sansür kullandım ama anladınız siz:) Ama durum bu. Ayrıca sektörde 20 yıllık tecrübesi olan birinin ilk öpücüğü gibi bir olay mı veya ilk gecesi hadi ama biraz daha realistlik beklerdim ben. Burada animeden ziyade mangayı eleştiriyorum yanlış olmasın arkadaşlar. Zira artık dayanan karşı çıkan ukeler görmek istiyorum. İlk başta seme biraz meyilli oluyor ondan sonra hep peşlerinden ukeler koşuyor ilişkiyi uke düşünüyor uke kıskanıyor bu ne yani ukeler ölsün yani çekilecek dert değil.  #dahadirayetliukeleristiyoruz# diye etiket oluşturma noktasına geldim.

yaoi_anime

Arkadaşlar yukarıdaki gif tamamiyle 2. bölümdeki bal sahnesi için kullandığım bir gif. Gözlerim mi kanadı desem yoksa sahnenin olduğundan daha naif gösterildiği için tebrik mi etsem ne yapsam bilemedim. Şimdi o bal o şekilde vücutta akmaz onu bir geçeceksin. O sahnede full aklımda olan buydu yani. Yapışır ve iğrenç bir şeye dönüşür o olay. Ama tabi bunun anime olduğu aklıma geliyor ve gerçeklikten bir nebze uzaklaşıyorum. Sanırım biraz fazla realist havamdaydım zira bu tarz sahneleri zaten çok görmüyoruz bir de eleştirmek neyse densizliğime verin.



yaoi_anime

Gitmeden bir manga vereyim dedim. Mangamız Love Nest arkadaşlar. Aslında animeyle aynı zamanda okuduğum için bütün realistliğimin kaynağı bu manga olabilir. Minaduki Yuu mangakası. Mangamızda dediğim gibi sevdiği erkek hetero çıkıp evlenmiş kendi de taşındığı yerde hetero birine tekrar aşık olan karakterimizi anlatıyor. Yani olması gereken şeyler. Çok gerçekçi bir hikayeye sahip.Zaten yara alan ana karakterin en başta anlaşamadığı ama sonran aşık olmaya başladığı zorunlu ev arkadaşı olduğu kişiyle olan ilişkisini görüyoruz. Ve değil ilk bölüm 4. bölümde bile yatağa geçmiyorlar düşünün artık. Bu konuda romantik kısmının biraz geride kalıp günlük hayatın biraz ilerde olduğu bir manga diyebiliriz. Manga devam ediyor ve merak ediyorum. Kendini hemen veren ukeler yerine oturaklı ilerisini düşünen ukelere ihtiyacımız var. Neyse benden de bu kadar kendinize iyi bakın.


Not: Blog resmi yapmıştım yeni hani şu Saezarunun şirin gözlüklü çizimleri vardı sensein çizdiği. Ama velakin ben gözlük teması bulamadım. Bari dedim 2 bölüm şemsiye çizilmiş bir yağmur patlatırım ben buna dedim ama aynı temayla kaç tane resim yaptığım için çok basit kaçtı. Bende ne yapayım eskilerden yaptığım Sekaichiye döndüm. Bir süre bu resimle idare edin bee o gözlüklü Doumeki ve Yashiroya güzel bir tema bulacağım inş. yani tememnim o yönde. Artık olamadı biraz daha bununla idare edeceğim.
Not2: Animeyi Hidoku çeviri yapıyor oradan Türkçe şekilde izleyebilirsiniz. Kendilerinin emeklerine sağlık.:)

14 yorum:

  1. Epey gerçekçi bir seri yorumlama olmuş bu.:D Mangasını çok önceden defalarca kere okumuş biri olarak ukenin hal ve hareketlerine, semeye hemen tav olup eline düşmesine senin kadar gerçekçi yaklaşamıyorum. Bana göre seriyi sevimli yapan ukenin halleri, semeye verdiği tepkileri zaten. XD (ha gerçekçi yaklaştığım tek sahne olmuştu. Mangada ilk bölümde Junta bildiğin Takato'ya tecavüz ediyordu. Hemen sonrasında da aşkını itiraf ediyordu. Orda oha demiştim işte. 2 dk önce adam sana tecavüz etti ve sen iki dk sonra adamı affedip aşkına nasıl karşılık verebiliyorsun demiştim, dememiştim desem yalan olur. Ama orda verdiğim tepki tecavüze uğramış biri olarak yelkenleri hemen suya indirmesineydi. Ukeyle semenin arasının ilk bölümden yapılmasına değildi. Onun dışında gerçekçi düşünüp eleştirilerde bulunduğum bir sahne olduğunu hatırlamıyorum.) Bir diğer konu da uke 30-35 ya da 40 yaşında değil 28 yaşında. :D Oyunculuğa çocukluğunda başladığı için 20 sene gibi uzun bir süredir piyasada. Bunun dışında animesine gelecek olursam sevmedim diyemem ama mangadaki çoğu sahneyi kesip farklı sahneleri birbirlerine bağlamalarına gıcık oldum açıkçası. Hatta bayağı uyuz oldum. Evet anime olduğu için mangadaki her şeyi açık açık gösteremezler farkındayım ama en azında olayların gidişat sırasına sadık kalmalarını bekliyordum. Yine de buna da şükür diyorum. İnşlh ileriki bölümlerde olayları fazla değiştirmezler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi baktım dediğin gibi biraz fazla gerçekçi yaklaşmışım.:) Ama arada öyle geliyor bana neden hep ukeler zayıf biraz daha güçlü olan bee diye naralar atıyorum. Belkide bu ukeler bir yandan da okuyucu olan bayanları temsil ettiğinden midir nedir bu kadar zayıf ve hemen aşka düşen ukelere içten içe kızıyorumdur. 28 yaşında mı? yazarken aslında dedim şunun bir yaşına bakayım falan diye ama sonra bıraktım.Yaşı için ses o vakit cidden kalın değil mi yaa o zaman. Bir uke de kalın ses inanılır gibi değil. Gerçi Tomokazu Sugita'yı bile uke bir sesle dinlediğime göre bunu çok yadırgamamalıyım.;)
      Mangayı okudum ama öyle çokta üstünde durmadım açıkçası. Aslında zorlama aşkları severim ama burada direk kızarmalar baş göstermiş. İçten içe oda Juntayı beğeniyordu sanırım yoksa normal değil hemen aşkını kabul etme.İnsan biraz uzak kalmaya çalışır dimi ama. Baksana 2. bölümde benimle ilgilenmiyor yoksa sıkıldı mı triplerine girecek kadar sevmiş yani.xD Animede en sevdiğim Takato her şeye rağmen Juntaya oyunculuk hakkında destek verip bir şeyler öğretiyor.20 yılı boşuna devirmemiş yani.:) Bunların sonları zaten belli bir yüzük olayı göreceğiz. Asıl gözlüklünün hikayesini merak ediyorum. Gözünün kenarında ben var karakterin tamamiyle seksi olması için geçerli bir neden bu ben olayı.Gerçi onu göremeyebiliriz.Öncelikle şu başkasıyla yattı mı yatmadı mı olayları vuku bulacak.Bakalım izleyip göreceğiz artık.Tekrardan emeklerinize sağlık efendim.^-^Çıktıktan 2 gün geçmeden hemen Türkçe veriyorsunuz takipteyiz.♡♡♡ Ayrıca Kadokawa yapsa hiç bir şey göremezdik bırak mangadaki sahneleri şimdiki animedeki sahnelerin onda biri olmazdı.xD

      Sil
    2. Ukelerin güçlü olmasını ben de seviyorum o konuda sana hak vermiyor değilim. Bana göre de güçlü uke karakterleri en iyi çizen mangaka Abe Akane. Okumuşsundur sanırım serilerini. :D Güçlü ukeler bir yana tatlı ve komik ukeler vakum gibi kendine çekiyor beni, karşı koyamıyorum. Bildiğin ağzım kulaklarımda her an çiçekler kusacakmışım gibi okuyorum o tarz serileri. Takato da benim için o ukelerden biri. Junta'yla olan diyalogları, Junta'dan daha büyük ve tecrübeli olmasına rağmen Junta'nın o kanatlarını çıkarıp yalvaran ufak çocuklar gibi bişeyler istemesi karşısında yelkenlerini hemen suya indirmesi karşı koyamaması ne biliyim ya ben çok seviyorum o sahneleri. XD Ve evet yaşı 28, bölümlerin birinde bahsediyorlardı mangada ama kaçıncı bölümdeydi hatırlamıyorum. Sesine gelince 25 yaşında bir kadına göre sesim epey kalın ve gür olduğu için 28 yaşındaki bir uke için o sesi garipsemedim açıkçası. İyi olmuş da diyebilirim hatta. Netice de ukeler de erkek, sesleri gür olmalı kadınsı değil.(Ayase hariç onu ne zaman okusam erkek olduğunu unutuyorum bak. Mangakası resmen memeleri olmayan pipili kadın çizmiş XD )Neyse konumuz bu değildi, geri dönüş yapayım hemen. :D Her şeyin yangından mal kaçırır gibi alelacele olması az nefes alın dedirtiyor insana evet. Yalnız Takato 28 yaşında ve mangasından anladığım kadarıyla daha önce hiç ilişkisi olmamış bekar bir erkek. Junta da aşırı derecede seviyor Takato'yu ve bunu cidden çok belli ediyor. O yüzden bir anda Junta'nın çekimine kapılmış olabilir diye düşünüyorum ben. (ilk aşk ilk heyecan demişler.XD)
      Ha bi de bahsettiğin gözlüklü benli vardı. Ay ben onu hiç sevmemiştim ya. Hatta adam mangaya girince bakmamıştım devamına aksiyonlu kısımlar bitsin de öyle devam edicem demiştim, sonra kaldı. Kim olduğunu bilmiyorum hatta. Bir kaç bölüm sonra yüzüklü sahnelerin spoilerını görünce son bölüme bakmıştım o kadar. O ayrılık kısmı içime öküz gibi oturduğu için hiç açıp okuyasım gelmiyor o kısmı. Takato içimi parçalıyor. :( Şayet ilgi görmüşse çizebilir ama o karakterin de hikayesini belli olmaz. :D

      Sil
    3. Abe Akane sevilmez mi yaa. Ai no Kotoba wo Uragaeshi mangasını editledim bile.Ama kasımda gelecek sanırım.Bu mangası biraz daha eski çizimlere sahip gerçi.Hana to Ikkun gibi yeni dönemlerine ait değil.Mangaka kendini çok geliştirmiş bu hususta.Belki el çiziminden bilgisayara falan geçmiştir.:) Ayase deme bana yaa bak özledim şimdi onları.Nedense bir ben seviyorum sanırım Okaneyi.:)Aslında mangası çok komik esprilere sahip.Ama dediğin gibi herkes Ayese'ye takıldığı için manganın o tarafını çok göremiyor.Ben ise Kanou'ya bayılıyorum.Adama "Umarım kamyon çarpar da ölürsün." bile dendi yani.xD Junta sevimli sevgisini gösteren bir seme.Takato'nın da dediğin gibi ilk aşkı ise olanlar normal o vakit.Ama o bal sahnesi aklımdan çıkmayacak cinstendi. :D:D Zaten mangada ayrılık olmasa sıkıcı bir şeye dönüşürdü.sürekli mıc mıc dip dibe sıkardı bir süre sonra.Gerçi sarhoşken faydalanma kısmı biraz fazla aksiyonlu olacak gibi.Baktım da o gözlüklünün mangası yok.Belki ileride çizer mangaka. Gözünün altında ben var diyorum sevilmez mi öyle bir karakter.Hemde siyah saçlı off tam bir afet ve gözlüklü.Bütün fetişlerim bir arada buluşmuş gibi hissettim valla. Hidoku shinedeki Kutani x Okino! çiftti gibi olsun istiyorum.o gözlük bir çıkar yani.:)

      Sil
    4. Evet Abe Akane'nin çizimleri cidden aşırı güzelleşmiş ve çok farklılaşmış. Devam serilerinde aralarındaki fark o kadar belli oluyor ki. Okane'yi ben de seviyorum, sevmiyorum demedim hiç. Hatta türkçe olarak takip ettiğim bir kaç seriden biri. :D Zamanında çevrilmesini epey bi istemiş ve beklemiştim. Ayase'ye takılmamın tek nedeni saflık derecesini geçecek düzeyde salak bir karakter gibi çizilmiş olması ve Kanou'nun yanında aşırı küçük kalması. Benli karakterlere gelince evet çekici duruyorlar. Misal Midori. XD Ya da Hasumi Hana'yı biliyorsundur, onun omegaverse bir serisi var Remnantlı bişeydi ismi. Orda ukenin iki gözünün altında da beni var mesela o da çok hoşuma gidiyor. Yüzünde beni olan ukeli bir seri vardı takip ettiğim adını unuttum bak. Hatırlayabilirsem söylerim onu da, okumamışsan okursun :D

      Sil
    5. http://www.mangago.me/read-manga/kuchizuke_wa_uso_no_aji/ Şu seri. Okumadıysan öneririm.

      Sil
    6. Ayy bu seriyi biliyorum tabiki. Birileri çevirse anında editlerdim. Güzel bir seri. Hatta ortak bir şekilde yapmaya ne dersin.gerçi shinkarona söylemedim ama o karşı çıkmaz yapmamıza.;) ister senle bölüm bölüm ortak editliyelim ister sizden çeviri gelsin biz editleyelim bir şekilde yapalım ama.^-^

      Sil
    7. Yapabiliriz ama en azından elimdeki bir seriyi bitirmemi beklemeni istiycem. :D Bi de Seboş çeviremez eli dolu ve işleri yoğun. Bölüm bölüm yapmak yerine de istersen sizin gruptan biri çevirir, ben bölümleri temizlerim. Siz de dizgisini yaparsınız. dizgi en nefret ettiğim şeylerden biri. Ayrıca elimin yavaş olmasının da en büyük nedeni. Dizgiden nefret ediyorum. :(

      Sil
  2. Sevgili willjace, bir kaç kafa şişirici soru soracağım. Acaba yanıtlaman mümkün mü?
    Beğendiğim bir webtoon var. İngilizce okudum. Sular seller gibi İngilizcem olmadığı için bu webtoonu bilgisayarıma indirip Türkçeleştirip okumak istiyorum. Edit yaptığını biliyorum. Acaba hangi program ile en basit şekilde edit yapabilirim? Ve mesela mangago da bu webtoon; oradan sayfa sayfa kopyalayıp üzerinde sil/yeniden yaz şeklinde mi edit yapmalıyım? Paint ile bir kaç sayfayı yaptım. Ama biraz daha hızlıyapılabilecek bir yolu vardır diye düşündüm. Hımmm????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar. Olur mu öyle şey istediğinizi sorabilirsiniz elimden geldiğince cevap veririm.:) Şimdi öncelikle manga go webtoon indirmek için çok kaliteli bir site değil.İstediğiniz webtoonu ispanyolca rusça veya farklı bir sitede ingilizce bulmaya çalışın derim.eğer kalitesinden sorun yoksa indirin.Edit meselesine gelirsek.Öncelikle webtoonu bir word belgesine çevirin zira resim üstünde silip Türkçe yazma işlemi sizi çok yorar ve yanlış bir yöntem.:) Cümle cümle alt altta çevirip oradan kopyalama yöntemi yapılıyor genellikle.Önce bütün webttonu çevirdikten sonra silme işlemine geçebilirsiniz.Ben photoshop cs6 kullanıyorum.Bu veya türevleri(2018 versiyonu veya cs4 gibi...) programlarla yapmanız lazım paintle edit yapılmaz. daha doğrusu sağlıklı olmaz. ondan sonrada font seçme ve fonttun büyüklüğünü ayarladıktan sonra başlaya bilirsiniz.:) Sizin için bir kaç link buldum bu videoları izlerseniz daha yardımcı olur diye tahmin ediyorum.
      https://www.youtube.com/watch?v=6V0L_MRly4Y
      https://www.youtube.com/watch?v=0p1EHVjtpdg
      https://www.facebook.com/hidoku.ceviri/videos/hang-out-crisis-manga-temizleme/1834351733492072/
      https://www.youtube.com/watch?v=6WoT6P8h2xM
      Bunlar sayesinde birazda olsa başlayabilirsiniz.Kolay gelsin.Ama webtton yerine one shot mangaları tercih ederseniz daha doğru olur gibime geliyor.El alışması açısından.Zira bazı webtoonlar renkli olduğu için efeck kısımında zorlanabilirsiniz.:)

      Sil
  3. Teşekkür ederim yanıtınız için. Benimkisi sadece kişisel olarak beğendiğim bir seriyi, sedece kendim için Türkçeleştirmek. Şöyle zevkli zevkli hızlı bir şekilde okumak için. :))) 70 bölümlük bir şey. Ama kendim için yapacağım ve vaktim var. İngilizce okudum zaten. Türkçesini bulamadım. Çeviri isteği versem kimse bir iki günde çevirmeye yanaşmaz. Kendi yemeğimi kendim pişireyim dedim. :) Hemen inceliyorum. Ve programı indrip başlıyorum. Çok teşekkür ederim. Okumak isterseniz diye ismini yazayım. Work, Fight and Love. Fena değil. Sevdim ben. Okumadıysanız size tavsiyem olsun. Totally Captivated 'in yazarının. :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açık konuşmak gerekirse Totally Captivated'yi çok sevdiğim söylenmez. Çizim olarak fazla çocuksu durduğu için olabilir. Ama madem çeviriyorsun bende okumayı cok isterim.Istersen çevirdiklerini bana atabilirsin yani. Bu sayede hem editine hem çevirine bakabilirim. Hemde belki mangakayı sevebilirim. ;) öyle çok uğraşıp efeck falan yapmana gerek yok. Böyle yazdım diye kendini sıkmana gerek yok bu arada. :) Sadece belirli bir hedefin olursa daha iyi çeviri ve edit yaparsın. Istersen yaoiturkce@gmail.com adresine gönderebilirsin.tabi istersen sakin yalnış anlama lütfen.^-^şimdiden kolay gelsin.

      Sil
  4. Dakaretai otoko mangasini nereden Türkçe okuyabilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu manganın Türkçesi mevcut değil maalesef.http://www.mangago.me/read-manga/dakaretai_otoko_ichii_ni_odosarete_imasu/ buradan ingilizce olarak okuya bilirisiniz.:)

      Sil