8 Temmuz 2017 Cumartesi

Yaoi manga dünyasını Webtoonlar ele mi geçirdi?

Artı büyük bir sorun haline gelen yaşı küçük okuyucu sorunu


Evet başlıktan da anlayacağınız üzere bu gün biraz yaoi manga dünyasında neler olduğu ve okuyucu kitle yaşının düşüşüyle ilgili bir kaç kelam edeceğim. En öncelikle webtoonlardan bahsedeyim biraz. Aslında webtoon okumayı severim. Peki ama neden ele geçirilme ifadesini kullandın derseniz çünkü resmen mangaların yerini ele almaya gelmiş bir hava sezdiğimden. Artık okuyucu manga yerine webtoon okuyor. Manga okuması külfet olarak falan görmeye başladılar bile denebilir şu durumda.
Bunu çevirilen webtoon sayılarıyla ölçebiliriz. Eskiden bu kadar çevrilmeyen webtoonlar şimdi yağmur gibi mübarek ve bu bence bir yönden bir yönden kötü. En öncelikle daha 4-5 bölüm gelmiş webtoonlar bile çevrilmeye başlanıyor ki bunun bir kaç sakıncası mevcut. Gerçi aynı durum hemen çevrilmeye başlanan mangalar içinde geçerli. Yeni çıkan manga veya webtoonların biraz bekleterek çevrilmesi taraftarıyım. Sakıncaları şu anlık bana kalsın....



Peki ama bu webtoon merakı nasıl bir anda patladı derseniz bana göre ilk Killing Stalking'le başladı diyebilirim. Okey ilk başta 19 Days webtoonuyla bir kitleye sahipti ama bu kadar olay haline gelmesi kesinlikle Killing Stalking bana göre. Şu daha öncede yazdığım bir yazıda bahsettiğim ve grupları birbirine düşüren webtoon. Ondan sonra bence webtoon çevriminde bir artış başladı. Webtoonlar kötü demiyorum ama kontrolsüz bir şekilde çevrilmeye başlanmasını sakıncalı buluyorum. Yani önüne gelen webtoon çevirir bir vaziyete geldik bile denebilir. Tecrübesi olmayan birinin webtoon çevirmesi o kadar kolay değildir öncelikle. Mangalar bir yere kadar tecrübesizlik kaldıra bilir ama maalesef deneyimsiz ellerde heba olan webtoonlar görüyorum. Aynı durum manga içinde geçerli ama webtoon yapımı itibariyle mangadan daha fazla zahmet ve dikkat isteyen bir olay. Yani daha yaptığın ilk çeviri webtoon olmaması gerekir. Acemi biri webtoon yapmaya kalkarsa gördüğümüz gibi çevrilmemiş efekler ve okunmayan balon yazıları ile karşılaşırsınız. Bu da resmen okuyan için daha büyük bir sorun. Daha öncede bahsettiğim emek işin içine giriyor. Bir de teşekkür eden okuyucular oluyor. Tamam teşekkür edin ama bari hatalarını da söyleyin ki yapan kişi düzeltsin. Vay süper diye teşekkür etmek yerine "kardeşim sen daha yenisin webtooon zor bir iş sen git one shot mangalarla bu işe giriş yada bir gruba başvur. Şu yaptığın webtoon okunmuyor zaten yarısı İngilizce efeck dolu. Haa Türkçeye okunmayan balon yazısıyla çevirmişsin ha çevirmemişsin. Okuma tadı bulamıyorsam niye bu işlere giriştin ki hemen." İşte bu yorumu gördüğümde diyeceğim ki dikkatli ve öz verili birileride takip ediyor. Peki ama sen niye bu yazdıklarını yazmıyorsun diyorsanız eğer. Öncelikle ben böyle bir şey yazsam büyük ihtimal "kıskanıyorsunuz" tarzı bir yorum gelecektir. Buna adım gibi eminim. Bir de onlara laf yetiştirirsem cidden heba olurum. Halbuki  ortada yaptıkları hiç bir şey yok neden kıskanayım. Sonra siz insanların yeni işler yapmasına mani oluyorsunuzcular çıkacaktır. Gerçekte kimseye şu mangayı veya webtoonu yapmayın dediğim bir kişi bile yok. Asla kimseye karışmam. Zaten bir tane yeni mangada öyle yazdım gelecek projelerimizdeki mangayı ekleyen kişiye ona da sorun nasıl bir cevap verdiğimi ve kendisini nasıl yönlendirdiğimi anlatsın size. (gerçi aynı şahıs beni dinlemeyip 1-2 ay sonra mangayı kötü bir editle verdi ama neyse. Artık Allaha havale ediyorum onu. Çünkü başka bir gruba dahil olup sıfırdan yetişmek varken mangayı vermek daha cazip gelmiş olmalı......) 



Okuyucu demişken gel gelelim 2. soruna yaşı küçük okuyucu topluluğu. Hani şu saçma şekilde random atan bir topluluk varya işte tam olarak onlardan bahsediyorum. Bırakın artık şu yaoinin peşini yaw. Bırakın okumayın lütfen. Ve seviyesiz yorumlarınızı kendinize saklayın. Gerçekten açıcam ağzımı yumucam gözümü artık. Ben bu kadar seviyesiz yorumlar görmedim. Artık bilinçli okuyucuların yerine bu ilk okul veya orta okul çocuklarının alması acayip can sıkıcı bir duruma geldi. Okey bilinçli okuyucularda var ama bu nedir kardeşim. Daha öncede bahsettiğim Blue Sky Complex mangasının bir yorumlarını okuyun lütfen.(Bu arada yapanların ellerine sağlık.:) Ya bu mangada smutt isteriz diyen yorumlar gördüm. Böyle bir seviyesizlik olabilir mi yaa? Siz yaoi mangaları sadece cinsellik içeriyor falan diye mi okuyorsunuz bu ne demek yani. İçinde cinselliğin ön plana çıkmamış mangalar da hep aynı yorumlar var. Aman smut isteriz yok bunlar ne zaman sevişecek..... böyle bir mantıkla eğer okuyorsanız lütfen bırakın yaa.




Yaoi de cinsellik var ama resmen sadece onun için okuyan bir okuyucu kitlesi gelişti. Ve maalesef çoğunun da yaşı çok küçük. Random atıp salak salak muhabbet etmekten başka hiç bir işe yaramayan bir topluluk resmen. Gerçekten çok gıcık kaptığım için onlardan böyle nefretimsi bahsetmem den alınmazsınız inş. Çünkü cidden sinir ve gıcık kişiler kendileri. Her saçma şeye yorum yaparlar büyük harf kullanırlar ve yeni bölüm ne zamaaaan gelecek veya işte bundan sonra bu var gibi spoiler konuşmaktan başka hiç bir halta yaramayan bir kesim. Offf valla şiştim gına geldi bana onlardan. Zaten disqustan bir kaç tanesini engellediğim için yorumlarını görmüyorum çok şükür ama dayanılacak seviyede değiller cidden.
O değil seviyeyi sıfıra düşürüyorlar. Gerçekten manga hakkında konuşmak istesen resmen o saçma randomlarla seni taciz edip salak salak konuşmalara başlıyorlar. Hakiki okuyucuları zaten yorumlarından ayırabiliyorsun. Düzgünce teşekkürlerini edip adam gibi manga yorumlarını yapıp efendi gibi davranıyorlar. Bu ergen gerileri gibi random atıp durmuyorlar. 2. yıl yazımın sonlarına doğruda onlardan bahsetmiştim. Lütfen derslerine verin kendinizi diye efendi gibi uyarımı yapmıştım zaten. İşte bu yazı çatladığımın noktasında yazılmış bir yazı oldu.
Atarlı yazımı bu noktada bitiriyorum. Bu hafta çok gına geldiği için onlardan bahsetme ihtiyacı hissettim. Webtoon konusunda bildiğiniz üzere biz de webtoon çeviriyoruz ve okuyoruz yani sevmeme gibi bir durum söz konusu değil. Zaten çok güzel webtoon yapan gruplar var. Asıl ele geçirilme kısmı bilinçsiz ellerin eline düşmesinden geliyor anlayacağınız.Artı çok güzel mangalar var.

Daha önce bahsettiğim Challengers mangası da buna dahil. Yapan senpailerimin ellerine sağlık. Nedense okuyucular bu cevheri es geçip webtoon okuyorlar yaww. Halbuki süper ötesi komik bir manga. Böyle mangalarımızın değerini bilelim lütfen. Saygılar diyerek bitiriyorum.Haftaya görüşürüz.:) 

7 yorum:

  1. Webtoonlar her yeri sardı valla.. İnatla da okumuyorum, bana kalırsa manganın tadı hiçbir zaman geçmez. Nasıl bir emek harcanıyor bilemiyorum tabii ama bana kalırsa manga biraz daha incelikli oluyor. Webtoonları hemen bir çırpıda okuyor insan ama bir Super Lovers'ın tek bölümü 60 sayfa falan. Onu okurken ister istemez insan bir bağ kuruyor, ne bileyim her bir ayrıntıdaki çizimi inceliyor falan.. Manga film webtoon fragman gibi :D Seveni vardır tabii ama ben bir türlü ısınamadım :/
    Yaşça küçük okur her yerde maalesef. Yabancı bloglarda ilk gördüm ben çok şaşırdım. 13-14 yaşlarında başlayanlar varmış o_O İnternetten her şeye erişebiliyor olmak küçük yaştaki çocuklar için büyük sıkıntı aslında, hele bir de dili varsa.. Her şey çıkabiliyor insanın karşısına. Fazla konuşmalarına rastlamadım manga-tr'ye çok girmiyorum ama az çok tahmin edebiliyorum, hoş değil cidden. Bazen hayranlığın dozu aşılıyor, animelerde bile. Tamam yakıştırırsın arkadaşım da izlediğin bölümde bir tek onu mu görüyorsun, hiç mi bölümdeki olaylar hakkında bir şey yazmazsın diyesi geliyor insanın. Sonra başkaları gelip de onlara sataşınca bazen hakkediyorlar diyorum.. Sıkıntı konular :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında webtoon yapımı mangaya göre daha zor bir olay.Renkli olduğu için çok iyi klon yapman lazım.Ama dediğin gibi bir manga etmez cidden.Uzun soluklu çizilenler özellikle. Renkli ve hızlı okunduklarından dolayı akılda kalıcılığı tartışılır.Ben güzel mangaları daha çok akılda tutuyorum mesela.Webtoonlar gelip geçici gibi geliyor.Ama okurum yani ondan da eksik kalmam.;) Bu yaş sorunu özellikle son günlerde daha fazla arttı. O kadar can sıkıcı ki sorma.Engellemekte çok mümkün gözükmüyor.Manga tr'yi takip ediyorum.Kötü editlenmiş mangaları okumasam bile yorumlarına göz atıyorum.Çoğu küçük kesim.Arada işte düzgün yorum yapanlar var.Zaten o shipçiler yok mu?En çok onlar can sıkıcı.Normal bir animede bile birilerini yakıştırıyorlar.Zaten millet rahatsız bir de yorumlarda yazmalarına ne gerek varsa.Resmen milleti kışkırtmak için yapıyorlar. Mangatrde de öyle. Blog yazısı adı altında ikide bir yaoiyle ilgili saçma sapan yazılar yazıyorlar.Sonrada birileri kızınca kavga ediyorlar.Anlamıyorum bu milleti cidden.:( Seviyorsan sev yani.Bunu ikide bir milletin gözüne sokmanın mantığı nedir.Ondan sonrada özgürlüktü falandı filandı olayı.Aman neyse uzun konuşulacak işler bunlar.Bir ara yine açarız bunun konusunu.:)

      Sil
    2. Webtoonların da kendine göre zorlukları vardır tabii, yine de manganın yerini tutamıyor maalesef.
      Yaş konusunda ne nasıl engelenebilir ki zaten. Yaş sınırı getirdiler siteye ama o da pek bir işe yaramıyor sonuçta isteyen istedigi yerden bulur. Değisik bir ortam var yorum yapanlarda. Dikkat falan mı çekmek amac onu da anlamıyorum gerçi..
      Ah bu arada Hitoriijime My Heroyu izlediniz mi ben çok sevdim ^-^

      Sil
    3. Evet yaş sınırı onları tutmazdı sanırım. Artık onları umursamıyorum gerçi. Bir kaç kişiyi daha disqustan engelledin mi olay bitmiştir.😊😊 Sanırım dikkat çekmek için yada tamamen ergen olmalarından olabilir.
      Animeyi bu gün izledim.malum heterophobiaya gelmesini bekledim. Diğer fansublar nasıl bir çeviri çıkardı bilmiyorum o yüzden. Beğendim tabiki de.😉😉 hemen mangalarını indirdim. My hero olan manga daha güzel ama. Severim öğretmen öğrenci aşkını.ayrıca o şirin ben beni aldı götürdü.çook cool öğretmenimiz hemi de ultra güçlü.😍😍 gerçi manganın hepsi çevrilmemiş 2.ciltten sonrasına japonca olarak devam ettim. Iste anladığım kadarıyla baktım olaylara.😀 merakla bekliyoruz artık ne yapalım.

      Sil
  2. Yaşım çok küçük sayılmaz ama Webtoon'lar benim için 2-3 senedir Manganın yerini almış durumda. Daum ve Naver de yeteri kadar araştırmayla çok güzel webtoonlar bulmanız mümkün. Hatta türkçe çevrilmiş webtoon'lar için Türkiye'de faaliyet gösteren siteler var. Tablet, Telefon hatta kitap okuyucuyla bile çeşitli görsel efektlerle ile beraber okunması gerçekten çok zevkli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet webtoonlar güzel ama ana konu bu webtoonları yapmayı bilmeyen kişilerin yapması:)Yani hakkıyla yapılmayan webtoonlar yaoi dünyasını ele geçiriyor diyelim. Evet sitelerden haberim var hatta bizzat webtoonu Türkçeye kazandıranlardan biriyim.:)
      Yaşı küçük okuyucular ise hale bildiklerini okuyorlar maalesef.:(

      Sil
  3. Bu yazımı bayağı atarlı yazmışım ilk bunu okumanıza üzüldüm diğer komik yazılarıma beklerim.^-^ Ama buradaki düşüncelerim çoğunlukla aynı maalesef. Hala webtoonlar aynı şekilde çevriliyor ve aynı küçük yaş okuyucu sorunu mevcut. Küçükleri okumaktan alıkoyacak engelleyici bir program veya yöntem yok maalesef. Artık kişi kendisi belirleyecek o sınırını. yaptığınız webtoonu merak ettim.Adını veya linkini atarsanız okumak isterim.^-^Bu edit işini devam ettirecekseniz bir çok grup editör yetiştirmek üzere kişiler arıyor birine baş vurabilirsiniz mesela. Genellikle hepsi iyi insanlardır ve size seve seve yardımcı olurlar. Hala webtoonlardan uzağım ben manganın tadı hiçbir şeyde yok.:D

    YanıtlaSil