21 Şubat 2015 Cumartesi

Yaoi Mangada Çift Sayfa Sorunu Çözümü

Başıma gelmez deme;


Konu başlığından da anlaşıldığı üzerine manga indiren ve arşivleyen kişilerin büyük sorunu bu bence.
başıma geldiği ve bu konuda çok araştırma yaptığım için bulduğum çözümü sizinle paylaşmak isterim. 

Resimleri doğru orantı ile ikiye ayırma ve bunu her sayfaya uygulama işinin zor olduğunu bilmeyen yoktur sanırım yada bana zor gelmişti tek tek uğraşmak.

İndirdiğim bir manga çift sayfalı olunca benim nezlimde okunması zor oluyor çünkü mangaları telefondan okuyan birisiyim ben. Telefonu yan çevirsen dahi yazıların küçük olması sorunu ortaya çıkıyor. Bu yüzden bu konuyu açma gereği duydum.konu yaoi manga olunca sınır tanımam malum.

Burada her hangi bir programı tanıtma gereği duymuyorum sadece sorunu çözen bir program paylaşmak istedim. Zira bu programı sadece resmi ikiye ayırmada kullanıyorum diğer özelliklerini dahil kullanmışlığım yoktur. Hatta bunu yapabilen photoshop (CS4.CS5. CS6 vb.) programları vardır ama fazla iç yapısını bilmediğim için daha basit programla işi bitirmeye karar verdim. 

PhotoScape3.7>   programı bu kısaca resimlerle nasıl ikiye ayıracağımızı göstermek isterim.
Programı indirmek isteyenler için http://www.fullprogramlarindir.com/photoscape-3-7-turkce-full-tam-indir.html adresinden indire bilirler.

Bunun için bu sorunla karşılaştığım mangayı göstermeyi uygun buluyorum amaç yaoi manga sonuçta.Mangamız Natsume Isaku dan Dash! İndirirken bile zor bulunan bir manga yada ben zor buldum diyelim yinede indirmek isteyen okuyucular için (tabi ingilizce) 

İnen mangamız çift sayfalı olacaktır dikkat. Bu yüzden bu program sayesinde hemen ayırıp telefonunuzda tek sayfa olarak okuyabilirsiniz.



rsim1
resim1




Resimleri rardan çıkardığımızda çift sayfa olarak görüyoruz. sonrasında programımızı kurduysak açıyoruz burada kırmızıyla gösterdiğim yere tıklayın.Ayırıcı yazar. Ardından ayırıcı bölümü geliyor sağ köşedeki ekleye tıklayın ve klasörünüzü bulun. Sonrasında yapmanız gereken çift olan resimleri seçmek. Ama tek olanları ayırın lütfen yoksa onları da ikiye ayırır.










resim3
resim3
resim2
resim2


Aç dedikten sonra ekranın sağ köşesinde satırlar ve sütunlar yazan yere değerlerimizi giriyoruz. Satır 1 sütun 2 olarak.sonra yukarısında bulunan ayır seçeneğini tıklıyoruz. Bize kayıt için yer sormakta ister ayrı dosyaya kaydedin ister aynı dosyaya fark etmez. ben aynı dosyaya kaydettim. Output adında klasör atıyor. İçindede ayrı resimlerimiz var. Sırasına kafayı takmayın çünkü gayet başarılı şekilde 1 2 olarak ayırdı.





k4
resim4
y6
resim5

r3
resim6
r4
resim7

rs5
resim8



 Sonrasında çift resimleri silip ayrı resimleri atabilirsiniz.
İnşallah yardımcı olmuşturum. Keyifli okumalar size.








Not: Genellikle yaoi mangalar bizim okuma düzeni gibi sağdan sola değilde soldan sağa doğru gider yani sayfalar bölündüğünde sondaki kalan 02 rakamını 1'e 01 rakamını ise 2'ye çevirirseniz manganızı rahatlıkla okuyabilirsiniz.Aksi takdirde sayfaların yeri karışmış olur ve ilk okumanız gereken sayfayı 2 de 2. okumanız gereken sayfayı ise 1.de okursunuz.Aman dikkat deyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder