18 Şubat 2017 Cumartesi

Neden Yaoi Manga 3

Bu Küt Küt  Atan Kalp Bir Erkek İçin Mi Çarpıyor Serisi 3



Okeydir size şimdi gözlüklülerle ilgili belki bildiğiniz belki bilmediğiniz bir bilgi vererek başlıyorum. Gözlüklü kişiler zaten biliyor ama bir de siz bilin istedim. Şöyle ki biz bazen gözlük camlarını silmeyiz yani çoğu kişi bunu unutur ve yapmaz. Hatta bu iş için gerekli bezi bile kaybolmuştur. O yüzden nerede bir gözlük silen kişi varsa o bezi görseler versene iki dakka deyip gözlüklerini silerler.
Size bununla ilgili bir anımı yazayım izninizle. Grafik kursundan gelirken acayip yağmur yağdığı bir gün yine gözlüklerimi çıkarmış ve sileceği ararken yandan bir bez uzatıldı. O zaman resmen dumur oldum. Hiç beklemediğim bir iyilik görmüş gibi gözlerim ışıldayarak kıza teşekkür ettim. Yani önemli bir olay bu. Ayrıca uzun süre sonra silenler de bir ahhh etraf cidden çok renkliymiş havası oluyor. Sanki o zaman daha yeni renklerin farkına varmış gibi oluyorsun. Benim gibi sürekli silenler de ise en ufak bir toz leke gözüne batıyor ve resmen tik oluyor sende. Bilirsiniz ben yatarken manga okurum genellikle o yüzden gözlüklerimi kaç defa sildiğimin hatti hesabı olmuyor. Kesinlikle yan tarafımda göz sileceğim bezim oluyor yani.
Şimdi siz ben bütün bunları size niye anlatıyorum ki bakışı atıyorsunuz eminim. Bakın şimdi konuyu nasıl yaoiye bağlayacağım. Hatta o kadar iyi bağlayacağım ki şaşıracaksınız.:)
Tabi ki bu günkü konumuz başlıktan da anlaşılacağı gibi neden yaoi manga serisi 3. Yani gözlüklerimizi silip tekrar neden biz bu kadar bağlıyız yoksa hayatımıza yeni renkler mi katıyor sorusunun cevabını yeniden arayacağız. Ara ara bunu yapmazsak yaa biz neden bağlıyızı sormazsak işler rutine biner çünkü.
yaoi_manga



yaoi_manga
İlk olarak biz fujoshiler Sekaichide ki Kisa'nın ilk animede söz ettiği sözleri sonuna kadar destekler türdeyiz. İlk aşk mangalar da iyi gider ama gerçek hayatta asla. O yüzden Kisa'nın hikayesine bayılırız. Onlar aslında sadece bir müşteri ve kasiyerdi en başta. Ve imkansız bir aşk vardı ortada. O yüzden biz Kisayı kendi yerime koyarız ve olacak gelişmeleri takip ederiz. Yani bir fujoshi'nin ilk adımı kendini kesinlikle ukeyle bağdaştırmaktır. Aslında bu yaoi manganın temelini oluşturan bir olgudur. Yasak aşktan ziyade seni çeken ukenin imkansız olan kişiye duyduğu aşktır yani. (bu gün iyi edebiyat parçalayacağım arkadaşlar hazırlıklı olun derim hahahah:)
Genellikle bütün yaoi mangalar uke gözünden anlatılır. Bütün bunların yanı sıra ben seme gözünden anlatılan yaoi mangaları daha çok severim. Örneğin Koi suru boukun , Kimi ga Koi ni Oboreru ve Okane ga nai mangalar seme gözünden olduğu için onları çok severim. Neyse bu önemsiz bir geçişti biz ana konuya devam edelim. Ne diyordum haa evet ukeler.

yaoi_manga

Kısaca olay tam burada başlıyor ve biz ukeyle kendimizi bağdaştırarak yola çıkıyoruz. Ukemiz keza çok tatlı olmalı. O kadar tatlı olmalı ki onu çok sevmeliyiz. Ayrıca bir parça kendini ezik görmeli. Zaten ukelerin çoğu kendinde öyle bir meziyet barındırıyor. Yani işimiz bitmiş hayat bizi yoruyor mantığında çalışıyorlar. Aynı biz değil mi? Gel gelelim semelere. Onlar ise aşırı derece yakışıklı olmalı. Evet ulaşılmaz yıldız konumumuzu koyuyoruz onlara da.

yaoi_manga

Nedense aşırı yakışıklı ve über ötesi karakter deyince aklıma Kagami Keiichi geliyor. Bu onun süper yakışıklı çizilmesiyle alakalı değil daha çok nasıl desem star havasında çizilmesinin bir getirisi olabilir. Yaa manga karakterinde bir ulaşılmazlık havası bu kadar mı iyi yansıtılır. Yansıtılıyormuş demek ki. Bundan sonrası kesinlikle ikilimizin yasak aşkına dayanıyor. Bu mangaları kötülüyenlerin ilk yanılsaması bütün karakterler erkeğe yürüyor bu nasıl iş demek gibi bir savunma organize etmeleri. Halbuki bir kez açıp okusalar öyle bir olay olmadığını ve sadece kişinin bir erkeği sevip diğerlerine his beslemediğini anlayacaklar. Zaten öyle olsa biz fujoshiler o mangayı iyi bulmaz ve okumazdık. Uke bir tek sememizi sevebilir ve seme de sadece ona bayılabilir. Kural budur yani. Haa daha ilerisi var mı var üçlü olsun falan ama biz çok okumuyoruz. Kısacası tek sevgililik şart mangalarda.

yaoi_manga

yaoi_manga
Bunun dışında ortada illa kendimizi ağlatacak duruma sokacak bir hikaye yüzde yüz şart. Ortada ikilimizi ayırmaya yemin etmiş bir gıcık kadın karakter olursa o manga muhteşem ötesi olur cidden. İlla acı çekeceğiz ve üzüleceğiz. Bak işte ne oldu gördün mü deyip kendimizden geçmeliyiz yani. Bu noktadan sonra uke artık bağımsız bir karakter olup onun yerine koyduğumuz kendimizi geri çeker ve üçüncü şahıs olarak ona üzülürüz. Evet o artık acıların çocuğu olur ve biz onun acısını taa yüreğimizde hisseden sıradan biz oluruz tekrar. Bu süreçte belki bir parça semeden nefret ederiz o çok sorun değil nitekim çoğu yaoi manga tam istediğimiz şekilde biter. Sevenler kavuşur yani. Heyoooo kısacası biz yine aynı şekilde seviyoruz yaoi mangaları. Çok bir değişiklik yokmuş ilk okuduğumuz şekilde devam ediyormuşuz.


yaoi_manga


yaoi_manga
En son Hana wa saku ka'yı okudum tekrardan ve ciddi anlamda neden sevdiğimi bir kere daha anladım. Harika ötesi bir mangaydı yaw. İkilimiz arasında etkileşim o kadar iyiydi ki. En başta iki karakterde birbirinden nefret mi ediyoruz tarzı takılıyor. Sonra sememiz ukenin resmini falan beğeniyor. Ayrıca 3. bir rakip var ve hep birlikte aynı evde yaşamaya başlıyorlar. Aradaki yaş farkı biraz fazla ve semenin transfer edilme süreci var. Uke desen başta kimseye gülmeyen konuşmayan anne babasını kaybetmiş bir çocuk ve onun yüzünü güldüren bizim sememiz oluyor. 3. kişinin sen ona bakarken gözlerin resmen değişiyor demesi ve ukenin gidip bunu semeye sorması. Ahh ahh  bu mangaya aşığım cidden yaaaa. Öyle hemen ukeyi yatağa atma falan da yok. O yüzden en gözde mangalarımdan birisi bu. İnş. Heterophobia Türkçeye çevirecek bu mangayı o günü bekliyorum bende. Türkçe okumanın keyfine varacağım yani ileride.^-^

Evet anlamsız bir sorgulamanın daha sonuna gelmiş bulunuyorum. Cevap hep aynı. Bazen değişkenleri değişiyor sadece. Onun dışında bağlı olma sürecinde bir aksama yokmuş. Tekrar tescil ettirdiğimize göre devam edebiliriz. Size iyi günler dilerken bende editime doğru yol alayım. Hadi hayırlı günler.
Not: Hana wa saku ka'ya göz atmayı unutmayın süper ötesi bir mangadır.
Not 2: Blog ana resmini hafta içi değiştirebilirim şu anlık beklediğim anime gelsin ona bakıp karar vereceğim.

5 yorum:

  1. Şu ana kadar okuduğum en iyi giriş edebiyatına sahipti bu yazı. Fakat bunun ötesinde neden benim yaoi manga hayranı olduğumu da düşünmemi sağladı. Ayrıca Hana wa saku ka'yı okur okumaz kendimden geçmiştim. Bir süre boyunca hiçbir mangayı okumamıştım. Daha sonra bir kere daha okudum ve sayende yine okuyasım geldi. Ama kendimi durduruyorum. Çevrilirse o şekilde tekrar okumak isterim. Yoksa yazın yine okuyacağım. (Ama şimdi dayanmak zorundayım) :D

    Ellerine sağlık, okuması çok keyifli bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkürler.^-^ Beğenmene sevindim.Klasik girişlerimden biri değildi bu.Ama o an aklıma geldi ve yazayım istedim. Gözlüklü olanlar kesinlikle gözlük camlarını silince hayata canlılık gelmiş gibi hisseder çünkü.:) Hatta bazen normal gözlüksüzler nasıl görüyor diye düşündüğüm oluyor. Sanki sorun bende değilde onlardaymış gibi hissediyorum bazen.:) Arada neden okuduğumuzun muhasebesi yapmak iyi oluyor cidden. Ayrıca çok neden okuyorsunuz diyenler var. Onlara cevap niteliğinde gelsin istedim.:)
      Hana wa saku ka on numara yaa.Shine bahsetmiştim webtoonlar yerine böyle mangalar daha güzel oluyor diye. Shizu bir ara çevirecek ama ne zaman olur bilmiyorum dedi. Belki yaza doğru okuyabiliriz yani.Hidaka Shoko tam istediğim gibi çizen bir mangaka. Ayrıca hikaye akışları da süper oluyor.;) Bu mangada da uke böyle veranda da oturduğu kısımda seme gelip öpüyor ya ahhhh dedim resmen. Cidden çok etkili bir sahne.İşte dedim yaoi manga dediğin böyle içli ve etkili olmalı.^-^

      Sil
  2. Elinize sağlık yazı için *-*
    Hahah ben o gözlüğünü silmeyi uzun süre unutup da arada çıkartınca bu camlarla nasıl görüyorum ben ya, diyenlerdenim. Gözlüğü silince dünyam aydınlanıyor resmen :D :D
    Yaoi sevmek için neden çok gibi geliyor, ama nedir say deseler sayamam ya da orada burada gördüklerimi sayarım sanırım. Bir şeyi sevmen için neden ihtiyacın yoktur, sadece seversin sonuçta. Ama illa ki birileri çıkıp da sorar tabi neden seversin diye.. :/ Buradakiler de bir özeti olmuş sonuçta :D Bakış açısı çoğunlukla uke'den oluyor galiba. Ben pek dikkat etmem gerçi :P Yeter ki uke çok shoujo'dan fırlamış gibi olmasın :) Yalnız o i love yaoi'li çizim de benim bir blogda kullanıdığım resim, bir an görünce çok güzel geldi ^^
    Ahh Hana wa Saku ka, harika ya.. Bir kere düz bir kere de cd'li okudum, her seferinde de çok beğendim. Hidaka Shouko'nun çizim tarzı, hikaye işleyişi gerçekten inanılmaz, bence biraz arka planda kalıyor ama gözümde en az bir Yoneda Kou, Natsume Isaku kadar değerlidir <3 O veranda sahnesi, Youichi'nin senin hakkında daha çok şey öğrenmek istedim deyip Sakurai'ın evine gidişi, o gözlerin renk değiştirme konusu.. Türkçesi gelirse bir kez daha zevkle okurum ^^
    Çizimleri de çok güzel... Okurken aldığım ekran görüntülerinden bunlar:
    http://i.hizliresim.com/r3YJEP.png
    http://i.hizliresim.com/gqj9XN.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada unutunca cidden öyle oluyor dediğin gibi tozlar falan kalıyor gözlükte.:) Ben uzun zamandır kullandığımdan benim parçam olmuş artık. Bazen gözümde olduğu halde gözlüklerim neredeydi diye aradığım zaman oldu. XD
      Çok neden aramaya gerek yok dediğin gibi. Koşulsuz sevgi içeriyor manga sevgisi. arada öyle sorguluyorum işte neydi ne değildi diye.:) Çoğunluk ukenin gözünden oluyor. İstenilen kitlenin iç seslerini yakalamaya çalışıyorlar. Ama semenn gözünden daha çok merak ediyorum ben.Onlar daha süper oluyor. Okanedeki bir sahnede Kanaonun hislerini bilmek ona daha çok sempati beslememi sağladı mesela.:)
      Hana wa Saku ka'yı ilk okuduğumda vuruldum ben.çok temiz, iç dünyalar iyi yansıtılmış ve o böyle sakin havası içine işliyor resmen.o veranda sahnesi göz doldurur cinstendi mesela.Beklenmeyen bir öpücük söylenmemiş sözler.o göz sahnesi zati uzay yani.^-^ yalnız niye mangafoxdan okudun gızz.:) Dana kadar damga var yine. myreadingmanga'da damgasız hali vardı. Ben o damgayla zor okudum inan ki. Eee artık Tükçe halini damgasız temiz gene okursun.:):)

      Sil
    2. Gözlük gözümdeyken benim de aradığım çok oluyor :D
      Bazı mangalarda da direkt ukenin gözünden olmuyor da ilk birkaç bölüm uke sonra seme gibi oluyor, ben daha çok onlara rastlıyorum ve güzel oluyor cidden *-*
      Dana kadar mı? :D :D Ben hiç dikkat etmem damgalara, arada sayfayı hakikaten kaplayacak kadar oluyor o zaman rahatsız ediyor, editçi olmadığımdan gözüm oralara kaymıyor tabii :) Türkçesi gelsin her türlü okurum ben *-*

      Sil