8 Ekim 2016 Cumartesi

Klasik Yaoici Olma Yolu 2

Nasıl Yaoici Olunur..? 2



Tamamdır bu hafta geçen kaldığımız yerden devam edeceğim. Ama velakin başlamadan önce bir kaç sohbet etmek iyi olur diye düşünüyorum. Öncelikle bu hafta ben ne yaptım diye sorduğumda kendime mangaların yanı sıra web dizilere sardım dersem yanlış olmaz. Nedir bu web dizi derseniz eğer internette yayınlanmak üzere çekilmiş diziler. Neyse işin tanım kısmını geçelim önemli olan izlediğim web dizileriydi.
tabi ki yaoi fanı olan ben Bl movielere bakış açısı olarak çok sıcak bakmıyorum. İşin 3d boyutundan rahatsız olduğumu demesem de çok hoşlanmadığımı söyleyebilirim sanırım. Zaten bunu dile getirmiştim. Şimdi bu nereden çıktı derseniz ben gittim bl web dizisi izledim. İşte web dizisi olayı buradan geliyor.
Daha önce size depresyondayken okunacak mangalar yazımı sunmuştum hatırlayacağınız üzere. Bu web dizilerini izlemeden önceydi tabi. Bilseydim anında bu dizileri tavsiye ederdim. Çünkü diziler tamamiyle kötü sonla bitiyor. Sevenler kavuşamıyor ukeler zarar görüyor hatta birisinde ölüyor. Evet mangada günlük gülistanlık işlenen yaoi konusu web dizilerinden resmen trajediye dönmüş durumda. Ya hiç mi güzel bir şey olmaz sonunda yaa. Zaten film de bir kiss sahnesi bile yokken uke olarak sınıflandırdığım kişinin ölmesi nedir yawww. Ayrıca mangalar da çokca görmediğimiz ailelerin her seferinde bunları ayırması da cabası. Zenginlik kısmı dersek üff üff. Altlarında ferrari olsun porsh olsun tekneler helikopterler villalar.... Yani bunları nereden bulup da bu web dizisini çekmişler anlamıyorum. Zaten 2 tane falan izledim ama izlediklerim de seme olan zengin iş adımı güç sahibiydi. Şirkette yönetici villalarda oturan tarzda kişiler olarak yer verilmişti. Bu kadar hakkında konuştun bari isimlerini ver dediğinizi duymasam da tahmin ettiğim için vereyim. 2 side 2016'da 2. partları gelen diziler.

A Round Trip to Love
Uncontrolled Love 





















İlk afiş Uncontrolled Love dizisi. İkincisi ise A Round Trip to Love. Sonlarında love olduğuna bakmayın lütfen izleyenin 2 kere düşünmesi gereken web dizileridir kendileri. ikisininde ilk partı ne güzel biterken 2. partları manyak şekilde bitiyor gerçi  A Round Trip to Love'ın 3. partı da gelecek sanırım. Ama ilk verdiğim web dizisi finaldi. Hemde ne final. Sonunda bayağı ağlayacaksınız yani. Hüngür hüngür içiniz çıkacak dersem abartmış olmam. Zira çok duygulanacaksınız. 2 arasında en çok hangisini güzel buldum derseniz Uncontrolled Love derdim. Hem finali var hemde çok ağlıyorsunuz. Uncontrolled Love novelden alınmış bir web dizisi. Novelini araştırdım ama bulamadım bulsaydım diziyle arasında fark var mı yok mu söylerdim. (benim kadar çatlak olup da bu noveli bulup arasında fark olup olmayacağını araştıracak kişilerin bu konudan bizi de haberdar etmelerini rica ediyorum. Saygılarımla:)
Neyse 2. ise bir wattpad'den alınmış sanırım. Muhtemelen bulsam da dilinin Çince çıkma ihtimali yüksek çünkü yapımlar Chinese.
Kısaca bu konudan bahsetmek istedim çünkü her iki parttı da izleyip gecenin bilmem kaçında böyle duygulara girince paylaşmadan olmaz dedim. Ayrıca yaoi manga veya yaoi animelerdeki gibi mutlu olacağınızı sandığınız bir şey izlemeyeceğinizden uyarmak maksatlı bir yazıydı. Gel gelelim bu haftanın konusuna. İkizimin hiç izlemediğim bilmem nenin yolu diye tabir ettiği yaoici olma yolundaki 3. aşamaya.

3. Yaoi manga diyarına  adım atıyorum ama hala endişeliğim klasiği:


Anında adını kopyalayıp (çünkü ilk başta kimsenin ezbere yazdığını düşünmüyorum cidden uzun ve karışık bir adı var fansubun (yani ilk düşünülen buydu dimi:)) google amcayla iletişime geçiyorsun. Kuvvetle muhtemel Heterophobiayla ilk iletişim bu sayede oluyor.
Heterophobiada kenardaki kırmızı yazılmış yazılara dikkat kesiliyorsun. Bunlar o zamanın günceline ait mangalar. Hemen birine tıklayıp açılan manganın bölümüne geçiyorsun. (bu konuda şu manga olmalı şeklinde bir tahminde bulunmam kumsalda en ince kum tanesini bulmam gibi bir şey olurdu sanırım.^-^ Ama yüksek ihtimal izlediğin animelerin mangası oluyor. Bu yüzden Sekai ichi Hatsukoi veya Junjou Romantica diye tahmin ediyorum. )
Manganın gelen bölümünü indiriyorsun. Hatta daha önce gelen bölümlerini de. Ama ilk başta bu ne be şeklinde tabir ettiğin bir çizim var. Bunlar siyah beyaz animeyle ilişkisi bulunan çizimler. Tabi ilk okumada zorluk yaşıyorsun. Hatta bırakma aşamasına geldin. Bir şekilde üstesinden gelemeyeceğin bir sorun değil bu. Konu takibi yapıp bir şekilde manga okuma kısmını çözüyorsun. (yada google amcayla işbirliği içine girip araştırıyor ve nasıl okunması gerektiğini çözüyorsun.:)
Ama işin içine anime de görmediğin bazı sahneler giriyor. O da ne çizimler resmen öpüşmenin ötesine geçmiş. Neler oluyor şeklinde mangayı kapatıyorsun. Bu sana bir beden büyük mü geldi ne.
Ama ölmek var dönmek yok şeklinde daha önce araştırdığın terimler aklına geliyor. Neydi hımmm bakalım Japonca, çekici, yasak aşk, hafif türü.... ahanda buldun. Tabi ya bunun hafifletilmiş versiyonu vardı değil mi? Anında türlere gözün kayıyor ve içinde shounen ai geçen türleri araştırıyorsun.
İşte senin aradığın saf romantizm dolu aşk hikayeleri.


4. Saf romantizm fiziksel boyuta geçti ama bu da beni çokta bozmaz klasiği:


Evet saf romantiklik yasak aşkın iliklerine kadar işlendiği shounen ai mangalar. Ahhh onlar gibisi yok senin için. Tabi bunlarda bir yere kadar. Artık sen okuduğun mangalar da öpüşmekten ileriye gidilmesini kaldıracağın bir seviyedesin. Neden olmasın ki. Yorumlarda hep yaoiden bahsediliyor. Hem zaten bu türü okumaya çoktan başlamışsın ve ufukta vazgeçmek diye bir şey gözükmüyor.
Daha önce açıp kapattığın mangalarla başlayabilirsin evet sen bunu yapabilirsin diyorsun ve ilk adımı atıp ilk yaoi manganı okuyorsun.
Tabi bu arada bazı şeylerde kendiliğinden gelişiyor ve sen bu konu hakkında daha çok bilgiye sahip oluyorsun. Saf romantizm fiziksel boyuta geçmesi seni o kadarda rahatsız etmiyor. Her seferinde değişen hikayeler seni büyülüyor. Ama bir sorun var. Mangalar sadece bir çizerin elinden çıkmış gibi değil. Hem zaten çizim şeklini sevdiğin bazı mangalar var. Şu aşamada sen sadece manga adlarıyla gidiyorsun. Ardından okuduğun bir manga başka bir manganın çizimine benzeyince daha da çok sevdiğini hissediyorsun. İşte buda sende bir mangaka ayrımına gitmeni sağlıyor ve sen bir bakmışsın otomatik pilottaymış gibi mangakanın diğer eserlerini araştırıyorsun. Böylelikle her okuduğun yaoi mangadan daha zevk alır oldun.




"Kuroneko Kareshi no serilerini okumayan arkadaşları gerçek yaoici olarak nitelendirmem mümkün değil maalesef." Evet içinden aynen böyle diyen biri çıkıyor. Yaa sen ne ara bu kadar cesur oldun. Mangalara adım attığın süreçten sonrası tamamiyle çok hızlı gelişiyor. Sonra bir bakmışsın artık hard yaoi mangaları okuyorsun. O da ne çizimler her zamankinden daha da cesur. Ama sen zaten geri dönüş çizgisini çoktan kaçırmışsın. Ve hayatına yeni çıkan yaoi mangaları takip edip yeni anime serilerin çıkmasını beklerken buluyorsun.:)

5.Hayatımın mangasını buldum hemen blog açmalıyım klasiği:


Eee pardon bu tamamiyle bana ait bir klasikmiş gibi oldu. Kısaca anlatırsam hala bilmeyenler vardır ama Honto Yajuu benim hayatımın mangası. Yani her şeyiyle bana özel bir manga. Aki karakteri hayatımın aşkı diye nitelendireceğim bir karakter. Bu manga sayesinde bu blogu açtığımı bilmenizi isterim. Yani bu mangayı okumasaydım muhtemelen hala yaoi manga okuyan bir okuyucu olarak hayatıma devam ederdim. Ama bu manga sayesinde neredeyse 2. yılına girecek bir yaoi manga blogu yazıyorum.
Henüz Türkçesi gelmemiş mangaların hikayesini yazıp azıcıkta olsa anlamanızı sağlıyorum. Yada Türkçesi olan bir mangayı kendi gözümden yansıtıyorum. Veya çokca manga tavsiyelerinde bulup varlığından haberdar olmadığınız mangaları size sunuyorum. Bu konuda parantez açarsak eğer ben bütün yaoi mangaları okudum diye bir şey söz konusu olamıyor maalesef. Yani o kadar çok var ki. Hepsini okumak mümkün değil. Bende kendi çapımda okuduklarımı ve beğendiklerimi size sunmaya çalışıyorum.
Peki ama sen nasıl yaoi manga okumaya başladın derseniz eğer. Şöyle anlatmaya başlayayım. Öncelikle geçen hafta yazmıştım ben animelere ikizim sayesinde başladım. Ama manga olarak öyle hemen anlattığım şekilde başlamadım. Tabi öncelikle kankime söylediğim şey (bu arada ben ikizime sıklıkla kanki derim ve kankiliğin el kitabını yazmışlığımız var yani zaten kardeşlik geçici kankilik baki diye sloganımız falan var ama bu niye sizi ilgilendirsin değil mi neyse:) işte kankime söylediğim ben manga okurken sıkılıyorum hem zaten animeler daha iyi ne buluyorsun mangalar da tarzı salakça söylemlerde bulundum. Animesini bile çok zorla izlemiştim kankim çok güldüğünü falan söyleyince bir şans verip zorla izledim bir de mangalarımı aman benden uzak olsun. (ahhh hala pişmanım yaaaaa^-^) Neyse böyle diyordum taaki Koisuru Boukun  mangasına kadar. Bu manganın konusu acayip hoşuma gitmişti. Yani aslında zorlu, agresif, zorba homolardan nefret eden birinin yardımcısının eline düşmesiyle gelişen olaylar. Bakınız Aşık Olan Zorba yazıma.



İşte konunun acayip mükemmel olmasıyla birlikte bendeniz gizlice bu mangayı indirdim. (bir de rardan çıkartıp klasör haliyle atmaya çalışıyorum telefona o yüzden çok yavaş falan atıyor. O zaman niye rardan çıkartıyorsam zaten program var at sen rarlı telefonda çıkar)
Neyse arada çaktırmadan ikizime bakıyorum ne zaman gelecek diye. Bir şey için dışarıdaydı sanırım. Zor şer attım ben mangayı. Böyle gizlicene okuyorum kankime de anime izliyorum deyip yalan söylüyorum. Tabi boştan kulaklarda takılı o kendi yatağında ben karşı yataktayım.(yataklarımız birbirine paralel karşılıklı yani.) Ben tabi o kadar söz etmişim şimdi ben mangaya başladım dersem ben sana söylemiştim olacağından gizlice sürdürüyorum okumamı. Böyle sanırım 1 hafta falan geçti. Tabi gizliden okumalar sürüyor. Bir gün kankim telefonumu istedi bir şey için tabi salak gibi verdim bende. O sırada galeride sadece saniyelik olarak senpaiyi gördü kankim. Anında elinden çeksem de olan olmuş ve basılmıştım cidden. Yani mangalara sardığım ortaya çıkmıştı. Böylelikle tabi bir ben sana demiştimler falan geldi bana. İşte bir kaç manga önerisi de alarak diğer mangalara yöneldim. Yani ilk okuduğum tür direk yaoiydi. Öyle shounen ailerden değildi. Ama daha sonra hemen onlara döndüm. Saf romantizm daha iyiydi. Ardından komedi içeren yaoi mangalar derken böyle sürüp gitti.
Birde işin heterophobiafansuba katılma kısmı var ama onu başka bir zamana bırakalım diyorum. Nedense şu son 4-5 haftadır bayağı tanıtımların dışına çıkıp kişiselleştirmiş gibi hissettim blogu. Yani acil manga tanıtımlarıma dönmeliyim. Bir yanım bunu isterken diğer yanım çekici konular bulmalısın diyor. Gerçekten araştırıyorum. Bu konuda bana yardım ederseniz sevinirim. Yani hangi konuları yazmalıyım veya hangi manga veya animeyi ele almalıyım. İstek ve görüşleriniz varsa yazarsanız sevinirim. İstek üzerine manga tanıtımı da yapıyorum yani:)
Haa bu arada bir yazımda bahsettiğim 10 Dance sonunda 15. bölüme geldi takip etmeyi unutmayın. Bu haftada benden bu kadar gelecek hafta görüşmek üzere kendinize iyi bakın.^-^
Not: Bu hafta blog resmimi Asami yaptım. Aslında 2 tarafa da banyodan çıkan halini koymak istedim ama sanıldığı kadar öyle çok fazla olmadığını gördüm. (bunun için mangayı baştan aşağı taradığımı söylemeliyim.) Ama biz her iki Asamiyi de çekici buluyoruz değil mi?
Not 2: Daha gelmedi Türkçesi ama çok yakın tarihte gelecek olan Yuri on ıce animesini merakla bekliyorum. Gelse de artık izlesek. Sanırım büyük ihtimal gelecek hafta blog resmi bu animeden gelecek.^-^
Not 3:  Natsume yuujinchou'nin 5 sezonu sonunda geldi. Heyooooo. İzlerken yine o havayı hissettiniz değil mi? Ben acayip beğendim. Seiyuusunun seni duyunca içim kıpır kıpır etti. Ahhh Kamiya Hiroshi sen neden oralarda doğdun. 

18 yorum:

  1. Bir Yaoi aşığı olarak bloğunuzu severek takip ediyorum. Önerdiğiniz mangalara da göz atmaya çalışıyorum vaktim oldukça. Bu arada Honto Yajuu benim de en favori mangalarımdan biri. Hiç bitmese hatta animesi olsa da izlesek keşke diyorum ;)
    -Hazal
    Yazıdaki 5. maddeyle ilgili olarak da, benim de bazen aklıma geliyor yaoi bloğu açmak, sevdiğim mangaları paylaşmak, kendi gözümden anlatmak istiyorum. Henüz cesaret edemedim, bu şekilde okuyucu olarak devam ediyorum şimdilik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hazal :) Asıl ben blogumu takip ettiğin için teşekkür ederim.^-^ Honto Yajuu efsane benim için zaten.O manga olmasaydı ne olurdu kim bilir. Ben cd dramayla okurken bildiğin anime vari izliyormuşum gibi oluyor.^-^ Çok eğleniyorum onu okurken.Ama animesi gelse herhalde evde çığlık çığlığa dört dönerdim. Ahhh bak yine Aki severliğim kabardı.XD
      Bir blog yazmak istiyorsan hiç durma derim.Hemen bir tane aç.Bu konuda desteklerim seni.:) İnsanın sevdiği şeylerden bahsetmesi cidden önemli.^-^

      Sil
  2. Merhaba,1.bölümden itibaren gerçekten yaoici olma yolculuğumu anlattınız sanki.^_^ Heterophobia Fansubu gerçekten de sizin dediğiniz şekilde keşfettim, dejavu yaşıyorum sanırım.^_^ Honto Yajuu benim içinde efsane çok seviyorum, keşke dediğiniz gibi çıksa animesi.^_^ Yine çok eğlenceli bir blok yazısı olmuş,elinize sağlık görüşürüz. ^^ (Yaoici Özz)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:) Yolculuğunuzu tekrar yaşattığıma sevindim.^-^ Arada ya ben buna nasıl sarmıştımın bir hikayesi gibi oldu yazdıklarım. Honto candır yaaa. Animesini bende çok isterim ama ufukta hiç öyle haberler yok.:( Bir Hontoyu bir de Saezuru Tori wa Habatakanai anime olsa çıldırırdım herhalde.Ama yapan Kadokawa Shoten olmasın.Onlar hep sahnelerden kesiyor.XD Şöyle başka kesmeden veren yapımlardan olsun isterdim.Gerçi o zamanda +18lik bir şey olurdu sanırım.Aman yapsınlar da kim yapıyorsa yapsın yaa.:)

      Sil
  3. Manga ile tanışmam aşama aşama olduğu için şiddet çocuk istismarı sadakatsizlik kimin kiminle olduğu belli olmayan yaoiler hariç okurken hiç rahatsız olmadım. Belki yaşımın büyük olması da bundan etkilidir. İlk okuduğum manga finder serisidir mesela :) İlk animemde finder'di sanırım. Önce wattpad'i sonra ficleri ki okuduğum ilk yaoi fic bayaa yetişkin öğeler ve şiddet içeriyor "Ölümcül Saplantı". Ficler animeler deren mangaya gelene kadar alışıyor insan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte aradığımız taze kan bulundu.XD Yaoi'ye anlatığım şekilde değilde farklı şekilde nasıl başlanır onu merak etmiştim cidden.^-^ Bu arada Finder serisi ilk yaoi için biraz sert kaçmadı mı?Çok vahşi ve sert seridir normalde. Herkes Asaminin büyüsüne kapılıyor ama (ben de onlardan biriyim:) işin özü çetin ceviz yani.Kutluyor ve saygı duyuyorum cidden.Ben ilk öyle bir şey okusam sanırım bir daha yüzüne bakmazdım yaoinin.:) wattpad'le aram hiç olmadığından daha hiç yaoi hikaye okumadım. wattpad'le düşman gibiyiz resmen.o yüzden sanırım hiç okuyamayacağım.:(

      Sil
    2. Wattpad de çok kaliteli yazarlar ve gerçekten güzel hikayeler var. Önceden homofobik değildim ama herhangi bir yargım yada empatim yada düşüncem yoktu okuduğum ficler sayesinde toplumun çoğunluğunun kabul ettiği normların dışında kalan insanların neler yaşadığını ne acılar çektiğini farkettim. Özellikle iki hikaye tavsiye ederim. Biri bayaaa gerçekçi yazılmış Var mı Seçebilen aşkı? Final yapmış muhteşem bir hikayedir. Ve watty de ilk okuduğum yaoi olan ölümcül saplantı aşırı şiddet taciz tecavüz içermesine rağmen aynı zamanda aşırı duygusal öğeler barındırıyor. İnsanı yoruyor altüst ediyor kızdırıyor ama okutuyor da. Eğer barışırsan watty ile tavsiyemdir :)

      Sil
  4. Bu arada Seven Days gibi Doushitemo Furetakunai gibi yaoi diziler arıyorum ama mümkünse sonu mutlu bitenlerden. ??? Tavsiye alınır şiddetle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaoi dizileri genellikle Taylandlılar veya Çinliler çok yapıyor.daha izlemedim ama Make It Right: The Series var yeni gelen.İzlemediğim için sonu nasıl bitiyor bilmiyorum.^-^Ama sonu mutlu sonla biten The lover var kore yapımı buda.
      http://www.yeppudaa.com/showthread.php?t=76337
      takuya ve jae joon'yi çok seveceğinden eminim.:)Ben diğer çiftleri hızlı geçtim.zaten +19luk bir dizi.4 çifttin hikayesini anlatıyor ve bir çiftte bizimkiler.özellikle 3 bölümde bir abovv çektiriyor bize.^-^

      Sil
    2. :) :) :) Dün akşam izledim ve evet diğer çiftleri nerdeyse bakmadım bile :)ama onlarında süpper komik sahneleri varı. Sonunun mutlu bitmesine de sevindim ama nedense pek tatmin etmedi beni. Ama bu önerdiğin Make It Right The Series çok tatlı görünüyor. Hemen aldım listeme. Çok Teşekkür ediyorum

      Sil
    3. Beğenmene sevindim.:)çok tatlılar.özellikle o duvara yasladığı kısım ve benim neremi seviyorsun sorusuna güzel olduğun için cevabından sonra banyoyu birbirine katması çok şekerdi. jae joon favorim oldu resmen.^-^ Make It Right serisini izlemedim.Güzelse yazar mısın. belki o zaman izlerim.^-^

      Sil
    4. İngilizce olduğu için pek anlamayıp öyle görüntülerden bir şeyler çıkartacağım artık ama Pişmanlığa yer yok izledim ve beğendim

      Sil
  5. Benim yaoilere başlangıcım da herkes gibi junjou ile oldu, yine bir blogda görüp başlamıştım. Anime mangalarla ilgili hatta genel konularda da blog okumayı çok severim zaten *-* Sonra dedim bunlar bir yerleri karartmış bakim mangada neler var :D Oradan aldı yürüdü zaten, başta heterophobia ve başka gruplar derken sonra bir de ingilizce denizine açıldım, cd dramala, filmler, web dizileri baya bir sardım yani :D Favori mangamın resmini de koymuşsunuz pek sevindim bu arada-hana no mizo shiru-
    Yuri on ice'a acilen başlamam gerek sanırım hakkında çok şey duydum *-*
    O kapak resmi neydi, Asamili olan, Allah aşkına *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Junjou candır.XD Kankim de Sekai ichi Hatsukoi'yi bir blogda görmüş. Kapatıp bir kaç yerde daha rastlayınca sarmış.Siteyi bulması ise zaten aynı. Oh Yeah Baby diye sitenin başlangıcı var eee daha ne olsun.:) Şu yalnız değiliz hissi cidden güzel oluyor bu konuda. Ondan sonrası aynen dediğin gibi.gerçi web dizilerde pişmanlık yaşadım orası ayrı.sonları beni bozguna uğrattı.
      Yuri'ye başlamadın mı?Hemen başla derim.Süper ötesi bir anime.
      Asamili olanda aslında iki elinde bebekli olanı koyacaktım ama kankim olmaz öyle şey bak orada banyo sahnesi çok onlardan koy dedi.öyle gelişti işte.bu arada sen neler yapıyorsun.?Yurduna falan alıştın mı?Üniversite de zorlanmıyorsun dimi?Aman kendine dikkat et. yanlış arkadaşlara falan bulaşmadan başarılı şekilde tamamla derslerini.(böylede annen gibi söylendim ama XD)

      Sil
    2. Yuriye başladım başlamaz olr muyum artık, aman Allahım çok güzeldi, görselliği müzikleri özellikle o açılış şarkısı müthiştı, her şeyi mükemmeldi.. Victor *-* ^-^ Her yayınlanan bölümü 2 kere izliyorum tadını cıkartmak için :D
      Peki yanlış kişilere bulaşmam ;) Sağ olun, fazla alışmaya çalışmıyorum çunkü gçiş yapacağım sene sonunda :) Derslerle quiz raporlarla uğraşıyorm. İnternetim de yok fazla hafta sonları anime manga öyle vakit geçiriyorm işte :D

      Sil
    3. Bu Yuri'nin devamı gelecek değil mi??? Umarım gelir?

      Sil
    4. Anime olarak gelecek tabi.Hemen bitse çok üzülürdüm.:) Genellikle çarşamba gecesi Türkçesi geliyor.^-^

      Sil
    5. Aman yarebbbimmm :) Dün akşam çarşambaymış ve yeni bölüm gelmiş ya :) Ben anime bitti sanıyordum ve üzülüyordum :) Müjde verdin bana :)

      Sil