13 Ağustos 2016 Cumartesi

Sevdiğim Djler

Yaoi Djler



Evet bu hafta djleri ele alayım dedim. Aslına bakarsanız djleri çok sevdiğim söylenemez. Zaten öyle çokta dj okumam. Sevdiğim belirli çiftlerin djleri ile sınırlı kalacağım anlaşılan. Şimdi bir tanesi ele alsam acayip kısa bir yazı olurdu sanırım. O yüzden yine toplu şekilde ele almaya karar verdim. Bu yazıyı bir çeşit karışık yaoi mangalar yazısı olarak düşüne bilirsiniz. Bu da karışık djler gibi bir şey yani.








Öncelikle ve en birinci olarak Gintama djleriyle başlamak istiyorum. Bunda bile sınırım var tabi ki. (öyle her öneme geleni okumuyorum anlayacağınız:) Kesinlikle çift olarak Hijikata ve Gintoki olacak. Başka türlü olanları okumuyorum.
Birinci yazar olarak dj yazarım Komae Salon'ın olanlar. Hijikata'yı o kadar güzel çiziyor ki Sorachi Hideaki yanında halt etmiş. (şaka şaka senseiye ayıp olmasın şimdi:) Ama cidden çok güzel bir çizimi var. Özellikle kızarmış bir Hijikata için ideal bir yazar.










2. olarak Plug (Nagisa) olanlar. İşte okunacak bir dj yazarı daha. Bu mangakanın çizimi kadar hikayeleri de güzel. Özellikle resmini verdiğim djyde gözlüklü  Hijikata'ya bittim ben.
Şimdi zaten tahmin etmiştirsiniz ama ben Gintokiden çok Hijikata hastasıyım. Animesinde bile bu ikilinin geldiği bölümleri nefesim kesilerek izlerdim. Yani benim gibi Hijikata hastaları bu verdiğim mangakalara dikkat ederlerse sevinirim. Çünkü bilin ki güzel çiziyorlar Hijikatamı.:)














Paraiso/ Harada ise çok tavsiye etmediğim bir mangakadır. Çizimleri resimde gördüğünüz gibi karakterlere hiç benzemez ayrıcada aşırı hot! sahneler yer alır.
Karakterlerin çok da genç çizildiğine dikkat çekmek isterim. Sanrım rezil etmek üzere çizmiş gibi hiç beğenmiyorum yani.
Eee o zaman neden yer verdin derseniz uyarmak amacıyla. Yani bu mangakayı görünce uzak durun tarzında.











Iro Rabbit diğer uzak duracağınız mangaka. Bu mangaka ise çizim olarak biraz standartları yakalasa bile aşırı hot! yani duble hot! sayfalara sahip. Ayrıca bol bol renklendirilmiş sayfalar karşınıza çıkabilir aman dikkat edin.
Bu mangaka bir parça Gintama animesini izlese iyi olur diyorum. Karakterler idealize edilmiş gibi ama kötü yönden.(anladınız siz onu)
Kısacası uzak durun bu mangakadan da diyorum. Her zaman en iyileri veremem doru olmaz diye özellikle yer vermek istediğim. Güzel çizenler kadar kötü çizenler de var. Ama yinede emeklerine sağlık. (Bir yanım hala çizemiyorsanız çizmeyin diyor ama neyse.^-^










Bu kadar mangaka tanıtıp da bir kaç manga linki vermezsem ayıp olu değil mi?:)
1.olarak buraya 2. olarak şuraya  3 olarak bu linke 4. olarak tam buraya 5. olarak ta bu tarafa 6- 7 olarak 6 ve 7 sayılarına tıklayarak harika djlere ulaşabilirsiniz.
Tahmin ettiğiniz gibi ilk 2 mangakaya ait djler. Hepsini vermek isterdim ama şimdilik bunlar olsun dedim. Ayrıca cihibi versiyonlu mangaları da rahatlıkla okuyabilirsiniz. Gerçi o sırada ki mangada daha fazla mevcut.
Not: yandaki resmi takip edenler bilir bir ara blog ana resim yapmıştım çok şeker değil mi:)





Gel gelelim 2 olarak okuduğum dj'ye. O da tahmin ettiğiniz gibi Attack on titan. Ve yine sizi şaşırtmayı sevmeyen ben sevdiğim çift olarak da Eren ve Levi'yi takip ediyorum. Başka türlü olanları içim okumaya el vermiyor ne yapabilirim. Özellikle uke olarak Levinin olması ise daha da iyi olur. Ama bundaki bir istisna var. Aslında Levi x Eren kadar burada Jean ve Arminin djleri de ilgi alanımın içinde desem yeridir. Bu çifti de çok seviyorum kısacası.










1. olarak UNAP! / Maine bu mangakaya bakarsanız öncelikle yüzü üçgen biçimli çizilmiş karakterler gözünüze çarpar. Nitekim bu onları kötü değil sevimli yapmış. Ayrıca kızaran yüzler görmek içinde ideal bir mangaka. Yani kim görmek istemez ki yüzü kızarmış bir Levi. Ama yinede orjinal çizimden uzak okunabilir düzeyde bir mangaka.











2. olarak 101MEGA (Muga)dan bahsedersek aslında onun çizimlerinde karakterlerimizden biri küçük. Yaş olarak değil ebat olarak küçük çizilmiş. Gerçekten çok şirin okumanızı tavsiye ederim. Aslında konu Attack on titan olunca pek mangaka ayırmıyorum dersem yeridir. Yani Gintama gibi belirli bir mangaka grafiğim yok. Güzel çizilmiş Levi ve Eren gördüm mü anında okuyorum. Üste verdiğim mangakalar en beğendiklerimdi o yüzden yazdım. Bunlar dışında chibi versiyonlu olanları çokca okurum. Çok tatlı çizimler var.






Yanda gördüğümüz resim Levinin orijinal mangası tarafından çizilmiş hali. (Manganın sıkı takipçisiyim ayrıcana. Bu bölümde manyaktı bu arada. Hele son gelen bölümü... acaba neler olacak diye hala bekliyorum. Djlerde birlikte sıkca gördüğümüz Levi ve Eren büyük bir kavga edebilir çünkü. Spoiler olasın diye nedenini yazmıyorum ama işler karışacağa benziyor.:)
Her neyse bu resmi vermemin sebebi cidden aslında mangakanın Levi'yi Djlerdeki Leviden kötü çizmiş olması. (Yani bana göre sensei den çokça güzel çizen mangakalar var. Tabi işin birde hikaye anlatım biçimi var. Yani dj çizenler bir bölümü romantik şekilde çizerken Hajime Isayama karışık çizimiyle olağanüstü bir hikayenin üstesinden gelmekte. Ayrıca tür olarak yaoi okuyan biri bir anda  Action, Fantasy, Horror, Psychological, Shounen türleriyle karşılaştığında göz yorucu bir çizimle karşı karşıya gelebilir. Aşırı karanlık çizilen mangalar var. Yaoi türü ise bir parça pamuk şeker diye tabir edeceğim şekilde çiziliyor.^-^



Bunlar dışında Djleri çokca çizilen animeler olduğunun farkındayım. (Free!, Katekyo Hitman Reborn!, Kuroko no Basuke, Naruto, One Piece vb.)  Ama çok fazla okumuyorum maalesef. Dj okumak nedense hımmm nasıl desem neyse tarif edilmez şekilde okumadığımı bilmenizi isterim. Okuyunca gördüğünüz gibi sınırlı djleri okuyorum. Peki çokca bu türü okumayan ben niye bu hafta djleri ele aldı derseniz eksik şeyler kalmasın diye cevap verirdim muhtemelen. Yaoi manga tik yaoi anime tik ve şimdide yaoi dj tik anlayacağınız.:) Bunun dışında henüz bir novel ve film ele almadım derken aslında Kotonoha no Hana'yı yazdığım ve o bir novel olduğu için ona da bir tik atıyorum. Geri yazacağım bir film kaldı. İşte işin bu noktası beni düşündürüyor. Mangalar benim gözümde 2d den öteye geçmediği için bir filmi anlatırken zorlanabilirim sanırım. Ayrıca izlediğim filmlerde sınırlı. Ama yazmaya karar verdiğim gün Seven days veya Udagawachou de Mattete yo olabilir diye düşünüyorum. Ama henüz karar vermedim.
Neyse bu haftada benden bu kadar diyelim. Neşeli güzel bol yaoi mangalı günler dilerim.^-^
Not : Her hafta notlara alıştınız ama bu hafta yok sırf kötülük olsun diye yazayım dedim muhahahahahahaha.

5 yorum:

  1. Elinize sağlık bu hafta da yazı için :)
    Fazla dj okumuyorum ben de, ama bazıları gerçkten çok güzel olabiliyorken, bazırlarında karakterlere ve söz konusu seriye saygısızlık yapılmış gibi geliyor. Çünkü bazen o karakterleri öyle hallere sokuyorlar ki yaoi'den soğutuyorlar insanı resmen :( Gintama'da çok örneği var böyle dj'lerin, arada Shingeki no Kyojin dj'lerinde derastlıyorum, Levi'ye ne hallere sokmuşlar yani olacak şey değil :/ Zaten Ereri hariç dj hiç okumuyorum bile Erwin'le olup da güzel olan dj'ye rastlamadım.. Bazen de tam tersine çok güzel djler oluyor. Misal Haikyuu'dan gerçekten güzel dj'ler okumuştum, özellikle de shounenai tarzı olanlar tadından yenmez *-* Tehlikeli yani, neyle karşılaşacağını bilemiyor insan. Belki de yazarlarına çok dikkat etmediğimdendir, arada yazarına göre seçeyim ben de :D
    Shingeki'nin de yeni sezonu bir türlü gelmek bilmiyor, orada burada manganın çok ilginç gittiğini söyleyenler var, animeyi bekleyenlerdenim ben, çok merak ediyorum o yüzden *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.:)Dedim hiç djden bahsetmiyorum bari ele alayım.:) bende çok okumuyorum zati.Dediğin gibi djler süpriz yumurta gibi.ne çıkacağı belli olmuyor.:) Gintamada önerdiğim yazarlardan okuyabilirsin.Onlar çok güzel çiziyorlar.Bir gintamada dikkat ediyorum mangakalara bende.O da aşırı sevdiğimden sanırım.^-^Ahhh Levi.favori karakterim.Sesiyle mükemmelliğin buluşması. Ahhh bak gece gece Levi aşkım depreşti.:)Erwinle çizilince cinnet geçiriyorum ama.hiç sevmiyorum nasıl çizerler Erenden başka yaa:( Erenle Levinin uyumu daha güzel bence.^-^
      Animeyi bende bekliyorum gelse de izlesek 2. sezonu.Gerçi ben mangasını okuduğum için biliyorum neler olacak ama yinede izlemesi de harika olacak.Mangası manyak güzel yaa.Hemen bak derim.Dediğin gibi çok ilginç bir yerde bitti.yeni bölümü iple çekiyorum.neler olacak acaba.
      Bu arada bu hafta bir şey yazamadım:( Artık bir haftalık idare edin beni.^-^ gerçi şu anda internette de sorun var.bende sırf cevap yazmak için telefonumum mobil internetini laptoba taşıdım.biraz yavaş ama olsun.:)Belki yarın düzeltirler sorunu.Neyse gece gece çenem düştü benim yine en iyisi yatmak.şimdiden iyi geceler ve iyi haftalar.:)

      Sil
  2. Dj lerin bir ana hikayesi olduğu ve bu hikayelerin konularından ve karakterlerinden esinlediği ve bizde bu mangalardan pek haberdar olmadığımız için sanırım çok ilgimizi çekmiyor. Yada bana öyle oluyor. Ne Naruto ne Kuroko no Basket ne Durara manga yada animeleri hakkında hiç bir fikrim yok. Dj leri ana konu ile bağlantılı olmasa bile anlaşılmaz geliyor bana. Ve tabii genelde tek bölümlük olmaları da bir eksi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Djyleri bende çok sevmiyorum.animeleri bilsem de güzel gelmiyor bana.sadece bu yazdıklarımın djylerini okuyorum.onun dışında dediğin gibi belirli bir konu olmayınca çok sıkıcı oluyorlar.zaten karaktere de çok benzetemiyorlar.:)

      Sil
  3. Ve çok kısa kısa oluyor. Tam evet olaya giriyoruz deddiğin an bölüm bitmiş başka bölümde yok zaten eeeeee nereye gidiyor bu manga ya olayına dalıyorsun derinden :)

    YanıtlaSil