16 Temmuz 2016 Cumartesi

Yaoi mangadan notlar

Biricik mangam Türkçe'ye mi çevriliyor?


Aslında bu yazının Koi Nanka Shitakunai'nin devamı olması gerekiyordu lakin yine başka bir havada olduğumdan değişik bir yazı olacağa benziyor hadi bakalım. Ihımm öncelikle neyden bahsetsem diye bir düşüneyim bakalım. Ahh buldum.Sonunda çok istediğim bir şey oldu bundan bahsetsem fena olmaz sanırım. Tabi ki HF'yi sıkı takip edenlerin gözünden kaçmayacak bir şey gerçekleşti.En az 10-15 yazıda bahsini geçirdiğim çevirsinler diye dualar ettiğim, hatta İngilizce'ye çevirenlere bile kafa göz dalma noktasına geldiğim çok sevgili biricik mangam sonuna Türkçeye çevriliyor. Heyyyooooo. Şimdi neden bahsediyorsun demeyin.Tabi ki herkesin nedense! nefret ettiği ama benim aşık olduğum Okane ga Nai'den bahsediyorum tabi ki.

İşin nasıl olduğu kısmı tam bir karmaşa.Ama her şeye rağmen bu bir sır. Şşşiiith kimse duymasın o yüzden o kısımları yazmayacağım.:) Sadece çevrileceğini bilin yeter.İşin iç yüzü biraz karmaşık çünkü.Neyse sonunda hayallerim gerçek oluyor diyebilirim.Tabi ki bizzat editin de yer alacağımı söylemeden de geçmeyeceğim.Zaten benden başkası da bu manga için gönüllü olmazdı. Çevrilmediğini bile düşünürsek bence iyi bir iş başarmış olacağım.
İşin artık neden sevmiyorlar kısmını geçtim.Zaten herkesin cevabı ortak biz Ayese'nin çizimlerini sevmiyoruz değil mi. Size tek diyeceğim şey resmin bütününü kaçırıyor olmanız olacaktır.Ben okurken Ayeseyi o kadar da kafama takmıyorum mesela.Orada ki zorlama aşk, bir yakuzanın bu duruma gelmesi, sürekli yaşanan bir aksiyon, hissedilen o tutkuya bakıyorum. Okudukça Ayesenin çizimlerine alışacağınızı sizde biliyorsunuz değil mi? Bu yüzden ön yargılarınızı kırın ve hikayeye odaklanın lütfen.























Şimdi bana hikayenin de sakıncalı olduğunu söyleyenler çıkacaktır eminim.(yani aklınız hemen hikayede ki kötü olaylara gider.Yoksa ben mi fesatım.:) O zaman size şunu dememe izin verin.Okuduğunuz bir manga ve aklın sınırı yoktur değil mi? Her hikayede yağmurdan sonra gök kuşağı altında el ele tutuşup yürüyen çiftler olmuyor. Yada her yerin yeşil olduğu ve yağmurun yağdığı bir zamanda kırmızı boyalı bir telefon kulübesine saklanan iki aşık mesela. Bu klasik aşk temalı olayı daha fazla midem kaldırmadığı için burada kesiyorum.Bu yüzden tabi ki işin içine bir parça kara olaylar dahil olacak.Artık dizilerde gördüğünüz baş karakterler bile iyi değil ki mangada böyle şeyler bekliyorsunuz.İşin hikaye kısmı karanlık olduğu kadar romantik bence.Hem hangi hikayede ana seme gidip de ben sana aşık oldum hadi bulutlara çıkalım diyor ki.Genellikle ana temada kötü bir olay olduktan sonra yada işler karmaşaya doğru giderken veyahut kıskançlık baş gösterirken dananın kuyruğu kopuyor.Yani biz illa o "I fall in love with you" cümlesini okuyacağız.Bunun anlamı normalde sana aşık oldum ama ben diğer anlamını daha çok seviyorum.Aşka düştüm tarzımda daha şairane tanımını manga okurken kurguladığımı bilmenizi isterim.


Neyse konu neydi de buraya geldi haa hikaye kısmındaydım.Yani hikaye on numara.Zaten hikayesi ve çizimleri beş para etmez olsaydı bu kadar bölüm gelebilir miydi? Kendinize sorun tutmayan bir iş devam eder miydi diye. Bu  Junjuo Romantica'nın 10 bölüm sonra bitmesi gibi bir şey olurdu dimi.Anlayacağınız bu işte tutmuş ve satılmış ki halen devam ediyor.Bu arada junjuo bitmek şöyle dursun resmen yeniden yazılıyor gibi bir şey. Mangakası bunu nasıl yaptı bilmiyorum ama aynı hikayeyi farklı karakterlerle önümüze ısıtıp ısıtıp koydu ve bizde yemiş gibi davrandık ve hala sürüyor.Bitmesini istediğimden değil ama insaf artık yani.Kadının hikaye işleyişini geçtim çizim tarzı olarak bile aynı.Yani siz baştan bir sayfa açarsanız diğer bölümlerde de ona benzer çizimler görürsünüz.Tıpkı ortalara doğru yazıların azalması ve sonlara doğru hot sahnelerin gelmesi ve son sayfalarda birinin içeri bağırarak dalması bile aynı. Kadın kendini değiştir artık diye gidip senseiiiii diye sarsasım var yani.
Bu konu hakkında daha bir çok şey söylerim ama konumuz Okane değil mi? Evet sanırım bir parça aklınız bunun diğer yaoi mangalar gibi olduğuna yattı sanırım.Gel gelelim şu çizim olayına.Aslında bakarsanız hot sayfaları bile belli olmayan bir çizim tarzı olduğunu görürsünüz. Yani ana hatlarıyla bile çizilmemiş bu sahneler.Şimdi bana Nekota Yonezou, Sakyo Aya, Ayame Ayano vb. gibi mangakanın mangalarını okumadığınız söylemeyeceksiniz değil mi? Kimse kendini kandırmasın bu harika yazarların ortak noktalarından biri de hot sayfaları çok iyi çizmeleridir.Bütün her şeyi ve ayrıntılı halleriyle.


Şimdi nedir bu sende ki atar diye soracak olursanız ( bu arada fark etmemiş olabilirsiniz ama koptum gidiyorum tutanım yok:) Tabi ki bu seriye karşı sergilenen ön yargıları yıkma kararı almamdır.Tabi siz her şeye rağmen okumayacaksanız da canınız sağ olsun. (Bak şimdi oldu mu bu.Sen (yani ben) o kadar yükseldin şöyle böyle sıraladım sonrada yelkenleri suya indirdin.olacak iş değil.) İç sesime aldırmayın siz kimseye zorla okutmak gibi derdim yok ama okuyun lütfen.(ha bide zorla okutmaya kalsan kim bilir neler yapardın.)
Neyse bu kadar benim için sevinçli sizin için anlam ifade etmeyen haberden sonra bari bir kaç bilgi vereyim.


Sakyonun son hikayesi bitti şimdi Shingo ve Kagami'ye ne olacak diye düşünmemize gerek kalmadı.
Kuroneko Kareshi no Ouji Sama 1 bölümüyle geldi ve bizi meraktan çatlamak üzereyken kurtardı diyebilirim.Yine çok süper sahnelerin sizi beklediğinden emin olabilirsiniz.Hatta ön gösterim yapıp Kagaminin müthiş ifadesinden iki tanesini vereyim dedim.
Gördüğünüz üzere Kagaminin seksiliğinden pek bir şey kaybetmeden aramıza dönmüş bulunuyor. Hatta daha bir taş olmuş mübarek.Nazar değmesin. Shingo ise en istekli ukeler sıralamasından Akimden sonra yerini koruyor diyebilirim.Aman mutlulukları daim olsun araya Rio girmesin!



Gel gelelim edindiğim bir diğer izlenime. Herkes Junjuo hayranı biliyorsunuz ki.Ki keza bende öyle sayılırım.Ama yine bir gün Junjuoyu editlerken artık sürekli aynı konuşmaların geçtiğini sizden daha da iyi bildiğimden (bu konuda çokta mütevazı olmadığım için kusura bakmayın ama delirme noktasındayım şu an:) bir şey fark ettim.Tekrarlanan olaylar dizisi.Her zaman Usaginin bir seni koruyacağım lafı yerini alıyor.Ondan sonra bir Misakim bitti lafı bir yerlerde özellikle küçük yazılarda kesinlikle var.Sonra Sebastian klişesi ya her Tanaka'yı gördüğünde Sebastian diye bağırmak zorunda mısın Misaki-chin. Artık adının Tanaka olduğunu biliyorsun yeter ama Sebastian Sebastıan.(Hayır seksi kahyamın adı olmasa neyse ama:) Sonra kader ile ilgili söylemler ve Usaginin her hot sayfada seni seviyorum itirafları.Buna karşın ileriki volumler de Misakanin içinden çok güzel duygular geçirmesi ama Usagi-sana bir türlü söylemesi.Ya anladık sende seviyorsun arada söylesene de çatlatma bizi.Gerçi hakkını yemeyelim Misaki de ki ilerleme kimsede yok.Son bölümlerde bende aşkımı koruyacağım ve Usagi-sanla kalacağım savaşı veriyor.Yazık ona da.Gel gelelim olan şeyleri geçersek bir de boy uzaması mevzusu vardı değil mi? Her seferinden Usaginin dalga geçtiği Misakinin bağırarak benim boyum uzuyor tazında söylemleri.Gel görelim çizimler tam aksini söylüyor Misaki-chan. Senin boyun uzamak şöyle dursun çekmiş yahuu. İşte edit yaptığım sırada yine bu olay gündemdeyken aklıma bir parıltı düştü.Anlık bir şimşek dalgası desek daha doğru.Dedim ben bunu araştırırım.Nitekim sonuca çok şaşırdım mı hayır.Çünkü mangakanın dengesiz çizimler yaptığını bilmeyen yoktur.(yani sona doğru iyileşme gösterdiği kesin ama) Neyse kısaca senin boyun çekmiş Misaki hadi geçmiş olsun.

Bu arada atarlı davranışlarım ve şaçma konulara el atışıma gelirsek eğer anladığınız üzere şalterlerim atık ve bir parça canım sıkkın.Bende böyle bir şeylere sararak can sıkıntımı alıyorum gomennasai. Zaten bloglar bir nevi dijital günlükte değil midir?Yani bir parçası böyle diye biliyorum.Neyse önemsiz söylemleri geçelim.
Bu hafta ki canımın sıkıntısıyla yine değişik bir tarzı yazı daha yazdım.Sonun hayır olsun.Sizinde canınızı çok sıkmadan yazımı burada sonlandırayım diyorum.Ama niye hala bu çıt kırıldım parmaklarım klavyeye basma ihtiyacı hissediyor anlamıyorum. Neyse çokta şey yapmadan ben yavaştan kaçayım.Size sıkıntısız bol güneşli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.^-^Kendinize iyi davranın.

5 yorum:

  1. (Yagmur) bayram bitti ve arkasından yeni güncel yazımızı hecanla beklerken. beklerken. hiç beklenmedik şeylerin hayata gelmesi. üzücü olayların böyle olayların tekrar yaşanmaması elbetteki en büyük dileğim. aslına bu yazından önce Hf de görmüştüm Okane ga Nai nin gelecek programlar altında çevrilecek olacağını gördüğüm zaman ve tabiki Doukyuusei anime movisinin çevrilmesinden sonra içimden dediğim şey sen harikasın willjace. insan yeterki istesin ne olursa olsun azmin elinden hiç birşey kurtulmuyor hımm. Umarım en kısa sürede benimde dört gözle beklediğim sakuraga meinin kalan 4 tane olan serisininde en kısa zamanda çevrilmesi..

    biliyormusun wiiljace bazen insanlara neyi anlatmya çalışırsak çalışayım yada ne kadar bunu böyle yapma bak bu ne güzel desekde de her insanın bir dizide bir filmde bir romnada okurken yada izlerken yada bir insanı dinlerken verdikleri tepkiler kendi yaşanmışlıklarına göre değişiklikler gösteriyor önemli olan kim ne derse desin onların olumsuz olan yorumlarına karşın bile kendince doğru bulduğun sevdiğin şeyi sonuna kadar sen sevdiğin için onu sevmeye devam etmektir. o yüzden ben öğrendimki başkalarına ancak seçimleri sunabilirsin. önemli olan da bence bu senin sevdiğim pratik bulduğun kendince işe yara bir şeyler var ise değerli bulduğun seni mutlu edenlerin önerilerni sunmaktan asla vazgeçme insan var insan var. yani çeşit çeşitiz birimiz anlamaz birimiz anlayabiliriz. ama onlar anlamadı diye de bence hiç üzülme. önemli olan tek şey seni mutlu eden şeyleri paylaştığında bunu yaparken senin neler hissettiğin.

    neden bu moddayım galiba içimdeki duygulardan. yaşadıklarımızdan dolayı biraz karışığım zaten depresyonun safhalarını harf harf atlatmaya çalışırken "d" - "e" - "p" diyordumki başa döndüm yine ve yeniden. üzücü üzücü. daha fazla burda konu dışı dağılmak istemesem de,ister istemez duygularım karışık olduğundan yansıtmadan edemedim kusuruma bakma.

    ama iyiki yazdın bu uzun ve içten gelen paylaşımı. çünkü bazen depresyondan çıkmanın en kolay yolu kafayı dağıtmak olabiliyor buda sevdiğin şeylerle ilgilenmek yada bir arkadaşın içten gelen sohbetine eşlik edebilmek. en azından benim için öyle. dileğim en kısa sürede Okane ga Nai mangasını türkçe olarak okumaya başlayabiliriz. ama bu manga başladığı an itibariyle benim içinde önemli olacak çünkü okurken aklımda neden willjace bu kadar önemsemiş olabilir düşüncesi olacak. ben yazılarını sen paylaşmaya devam ettiğin sürece hep merakla bekliyor olacağım.

    çünkü yaşamın ana temeli olan, daha doğrusu sevgi olduğu için hayat bulan yaşamda nerde olursa olsun bu yaoi manga olsa bile sevgiyi hissetmek bana umut veriyor her ne kadar gerçek dünyada yavaş yavaş kaybolmaya başlamış olsa da. son bir kaç gündür narutonun o savaş bölümlerini ve kuruko no basketi (favori animelerimdir) tekrar tekrar izledim içimde insanlığıma dair olan güzel duyguları güçlendirme adına. asla pes etme hım.. o yüzden ne kadar olumsuzluk yaşamış olursak olalım ben güzel şeyleri güçlendirme adına fighting!!! diyorum. emeğinin geçtiği her manga için ayrı ayrı teşekkürler kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel temenniler için teşekkürler Yağmur.:) inş. sende en kısa sürede depresyonunu atlatırsın.^-^Bu yazıyı yazdığımda bende sıkıntılıydım ve bir şeylerle uğraşarak bu sıkıntıyı dağıtmaya çalışıyordum.Ardından zaten olan olaylar belli.:(Ama şimdi daha iyiyim diyebilirim.:)Her şeye rağmen hayat devam ediyor dimi.
      Sen de çok takma bazı şeyleri.Üzerinden zaman geçince ne kadar önemsiz oldukları gözünün önüne geliyor sonra.Küçük bir örnek verirsek mesela benim aklama hep üzgün olduğum veya mutsuz olduğum kötü hatıralar gelir.Sonra durup bir düşünürüm ve kendi kendime bütün o olanların geçmişte kaldığını ve artık yeni bir ben olduğumu hatırlatırım.(Tabi en çok ortaokul anlarım aklıma gelir nedense.Bir döneminde teşekkür almıştım mesela hep o günü hatırlıyorum nedense hey gibi günler.:)Şimdiki ben olsa eskiden yaptığım bazı hataları yapmaz ve direk edebiyat öğretmenliğine başvururdum zamanında ama olmadı işte o zamanki şartlar elverişsizdi.Neyse ya bak işte şimdi yeni bir ben var de yoluna devam et derim.
      Gel gelelim tatlı belam Okane ga Nai'ye. Valla şimdi bir tırstım. İnşallah seversin.:) Ben çok sevdiğimden herkes sevsin istiyorum.Biraz bencilce ama kim bencil değil ki.İnsanın arada böyle yapması lazım.^-^ Ben en çok Kanou'nun içinde bulunduğu durumu seviyorum sanırım. Eee bir de yakuza daha ne olsun dimi ama:) Ayrıca sevmeyenlerin bir şans vermesi taraftarı olduğumdan bu kadar üzerine düşüyorum sanırım.
      Bu arada hiç naruto izlemediğimi söylemek isterim.Biz One Piece'ciydik. Hehe naruto izlemek kısmet olmadı.Gerçi ikizim bir ara başlamıştı izlemeye ama neden bıraktı şimdi aklımda yok.Ama özetlerinin meşhur olduğunu biliyorum.:)

      Sil
  2. Okage için sana katılıyorum. Umarım en kısa sürede çevrilir. Animesini izlediğim ve kısacık olduğu için beni tatmin etmediği animelerdendir. Sanırım bende bir sorun var animeyi izlerken biraz rahatsız olsam da şiddet sahnelerinden dolayı sonunun mutlu bitmesine sevinmiş ve devam etmesini beklemiştim. Sanırım gerçekten bende sorun olabilir olmayabilir de tabii neyse :) boşver

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Manganın editlerine başladım bile.XD tabi sizin okumanıza biraz daha var sanırım.belki HF'nin yıl dönümüne gelir veya daha da sonra.kesin bir tarih veremem bu hususta.okane benim saplantılı olduğum bir manga maalesef.zaten zorla Türkçeye çevirttim gibi bir şey oldu.tarifsiz bir şekilde bende bu manganın tutkunuyum.yani sorun sizde değil.bir sorun varsa kesin bendedir.^-^

      Sil
    2. Hayır canım ne münasebet sorun sizde değil efenim bende :)

      Sil