11 Haziran 2016 Cumartesi

Son durumlar

Neler oluyor!!!


Evet başlığı görüp biraz endişelenmiş olabilirsiniz.Normalde bu gün klasik yazımın 3. gelecekken birden ne oluyora bağlamamın nedenini yazayım o zaman.

Öncelikle bu kadar yazı için de hiç kendimden bahsetmediğimin farkındayım.Hatta bahsedeceğim dediğim 1. yılda bile bahsetmemişim.
Tamam bu sefer biraz biraz bahsetsem sorun olmaz sanırım.Öyle liseli falan değilim.Hatta üniversiteyi de bitirdim ve çoktan çalışma hayatına geçiş yapmış biriyim.Aslında bundan 3-4 yıl önce çok tempolu olarak staj ve yardımcılık dönemleri geçirdim. Haaa bu arada modesitlik yapıyordum o sırada.Neyse modelistlik serüvenim bana yetmeyince ve çalıştığım yer patronların uyuşukluğuyla kapanınca alan değiştirip grafikerlik kursuna gittim.Tabi bu 1 yıl boyunca ki evde olduğum sırada açmıştım bu blogu evde takılıp manga okuyup bilgisayar başında geçirdim günlerimi. 6 ay kadar hafta sonra kursa gittim.Evde rahat rahat takılırken ee artık çalış diye dürtülüyorum bu sırada.Tabi yavaştan iş arayışlarına giriştim.Görüşme yapılıp biz sizi ararızlar oldu.Deneyimli grafikerliğe baş vurmuyorum.Hepsi yardımcı tarzında olanlar.Çünkü ne kadar donanımlı bir kurs görseniz de iş yaşantısının 10 biri bile olmadığından bu tarzda bir şeyler bakıyorum.Nitekim ramazanı evde huzurlu ve sağlıklı geçirmek varken ben tut iş bul.Evet sonunda bir yere başladım.Hemde muhasebe ve grafikerliği de içeren bir yere girdim.Nitekim üniversitede işletme okuyup (uzaktan eğitim) bu sırada modelistlik yapıp devamında grafikerlik ve muhasebeyle noktayı koyuyorum sanırım.
Biraz karışık iş geçmişim olduğu doğru.Şimdi bütün bunları bize niye yazıyorsun diye sorabilirsiniz.İşin aslı şu anda bir işe başlayıp ayak uydurma aşamasında olduğumu yazmak.Şu an orucunda verdiği kırılganlıkla bu çok mümkün olmuyor gibi.
Neyse yine işin aslı biraz endişelendiniz sanırım.Muhahahahaha. Yok yok son yazım falan değil. Sadece işe girdiğim için ve şu sıralar oruç olduğum için henüz vücudum buna endesklenmedi. Bu yüzden yazılar pazar gününe sarkabilir ve biraz kısa olabilir bunu haber vermek istemiştim.

1 yıl boyunca gece bilmem kaçlara kadar manga oku sonra 11-12kiler de kalk ev işlerini yapıp bilgisayara otur tarzındaki hayatımı geri de bırakmak o kadar kolay olmuyor tabi ki.Şimdi düşününce diğer modelistlik zamanım daha da ağır geçmişti.Hele yardımcılık ve staj dönemi tam bir keşmekeş.Şimdi rahat gene bütün gün bilgisayar başında hesap kitap yapan bana ne oluyor bilmiyorum.Sanırım gerçekten ev günlerimi geride bırakmanın sancısı içime oturuyor.Tabi ne yapmam lazım hemen silkelenip kendime gelmem lazım.Öncelikle uyku düzenimi ayarlamam gerek ama ramazandan dolayı çok mümkün gözükmüyor.Şu ramazanı atlattığımız vakit sanırım her şey yoluna girmiş olacak ve ben bu süreçte iş yaşantısına adapte olacağım sanırım.
Kısaca bir parça kısa yazılarım gelebilir bunun için gomennesai. Ayrıca hala HFnin ekibin de olduğum için ki kız kardeşim de ekipte ve oda çoktandır çalışıp editlerini aksatmadan yapıyor.Bu yüzden önceliğim mangaların editlenmesi konumuna geliyor.Kısacası  edite öncelik verip blogu bırakmak gibi bir düşünce geçmedi hala kafamdan.Bu öncelikle siz okuyuculara saygısızlık olur.Bu yüzden her ikisini de sürdürmeye çalışacağım. İşte mangaları yapma gibi bir durumumda oluyor.Yani şöyle ayarlarsam işte ve eve gelince mangaları yaparım cumartesi 12 de çıktığım için geldiğimde blogu yazarım ve herkes win win olur.Yani herkes kazançlı çıkar diyorum.
Peki bırakmadığım halde bu ne başlık willjace diye soruyorsanız eğer eee tamamiyle benim kötülüğüm den hahahahah. Biraz aksiyon yapayım dedim.Ayrıca oruç zaten beni çok çarpıyor klasik 3 yazısını daha yazmadığımdan bu hafta boş geçmesin tarzında bir yazı oldu.Hem kim yazıyor bunları kim bu kız tarzındaki düşüncelerinize sanrım çare aramak oldu.(gerçi beni kim merak edecekse benim ki de laf olsun işte ^-^)Onun dışında gözlüklü olduğumu biliyorsunuz sanırım.Ayrıca 1991 doğumlu olup yaşımı neredeyse hiç göstermediğimin de altını çizeyim.Çünkü beni görenler lise son sınıfına gittiğimi sanıyor.Hatta annemle kardeşimi liseye yazdırmaya gittiğimde oradaki müdür beni liseye yazdıracaklarını sandı.Yada çoğu eee okul ne zaman bitiyor karnede kırık var mı diye soruyorlar. Halbuki ortaokulda falan hep takdirle geçen biriydim ne kırığı. Lisede de teşekkürle onur belgeleri aldım zamanında teyze kafan yerinde mi tarzında bir cevap takınmadım ve üniversiteyi bitirdim ben abla şeklinde cevaplar verdim.Bu sanırım biraz zayıf olmamla alakalı bir durum.Ayrıca boyumda uzun olduğundan liseli sanılmam normal. Eee başka ne desem hakkımda hımmmm haaa bilgisayar olsun programlar olsun ne bileyim format falan olsun bu konularda on numarayım.Yani biraz teknoloji meraklısı biriyim.Zaten kız kardeşim yani ikizim de bilgisayar programcılığı okudu üniversitede.Kısacası sosyal hayatı boş verip bilgisayarlarla vakit geçiren cinsten birileriyiz diyebilirim.
Peki nereden geldi bu yaoi merakı derseniz. Sanrım bahsetmiştim neden yaoi manga yazımda. Tamamiyle meraktan.Ayrıca bu merak bizi HF'nin ekibine girecek kadar ileriye götürdü diyebilirim.
Ayrıca Honto Yajuumun'da bütün bu olaylarda başı çektiğinin altını tekrar çizmek istiyorum.Hepsi Akimin suçu yani.
Eee başka derken yazımın sonuna gelmiş bulunuyorum.Yine kendi stilimin dışına çıktığım bu yazımda bir parça aksiyonla işi noktalıyorum.Ayrıca Honto demişken yeni İngilizce bölümü gelmişti haberiniz olsun diyorum.Yine ayrıca Hf'nin gelecek projelerinde gördüğünüz Hidoku Shinaide'nın da yakın zamanda geleceğinin altını çizmek isterim.Yani Mayanın olduğu mangayı yapma şerefi bize ait olacak.(mayanın çok tatlı bir resmini koymuşlar bittim yani resme.♥-♥)Neyse sağlıcakla kalın iyi haftalar.
Bu arada Sebastianlı çok güzel bir blog resmi yaptım ama kankim yani kız kardeşim bu sefer ki resmin daha uzun kalmasını istediği için gelecek hafta falan yayınlaya bilirim.

10 yorum:

  1. (yagmur)bir yazı okudum. okurken içimde kendi kendine geçmişle ve daha önce karşılaştığım durumlarla karşılıklı konuşmaya başlamıştı zaten.

    ilk açtığımda başlık bana şamar gibi geldi. yazının ilerleyen bölümlerde şaka olduğunu öğrensem de birşekilde bir süre sonra olabilecek bir şeyin gerçekliğiyle yüz yüze gelmeye hazır olun uyarısıydı benim için.

    bu uyarının; zaten hayatın genel kuralı olduğunu bildiğimden çok fazla dallanıp budaklanmamaya ve çoğu şeyleri de özellikle kaybolma ihtimali var olanları kendime arşivlemeye odaklı, yada henüz bitmemişse acı çekmemek için hiç başlamamanın daha yaralı olduğunu hayatın şartları içerisinde öğrenmiş biriyim. örneğin manga, anime, dizi, film, kıyafet, eşya aklınıza gelebilecek her şey. sevmem ve benim kalbimde yeri olması yeterli..

    şuan aldığım şamar darbesiyle içim gerçekten üzgün olsada dediğim gibi bir zaman sonra ister istemez hayatın döngüsünde her şey değişime endeskli olduğundan bu kaçınılmaz bir son. belki şuan değil ama biliyorumki bu başlık bir gün gerçek olacak. Bundan dolayı bende var olanı var olduğu süre boyunca doyasıya sevmeye odaklı yaşadığımdan ne diyelim anlarda anı yaşamak en kıymetlisi. çünkü hayatın bir gerçeği ile beraber yaşıyoruz adı ölüm. o yüzden ister takip ettiğin blog, ister sevdiğin dizi, ister okuduğun bir kitap, ister arkadaşları, dostların, iş ortamın ve en önemlisi senin en yakınında olan sevdiklerinle anları dolu dolu geçirmenin ne kadar önemli olduğunu hatırlamak. yani başlık deyip geçmemek lazım.

    senin adına gerçekten çok sevindim. umarım ortamıyla güzel bir yerde çalışmaya başlamışsındır. çünkü işin kendinden de bir nevi daha önemli olan çalıştığın ortamın insansal şartları daha önemli.

    ister istemez evde boş oturmanın verdiği bir uyuşukluk olsa da zamanla alışırsın. çünkü çalışmanın verdiği ve karşısında ay sonlarında aldığın maaşla bir şeylere yarıyor olmanın duygusu gerçekten güzel bir his.

    her zaman insanlarla aynı görüşlere fikirlere sahip olamıyorsun bundan dolayıda aynı görüşte olduğum ki burası gibi ortamları sevdiğimden benim için önemli ve değerli oluyor. belki zamanla yazıların haftalıkken iki haftalığa belki aylığa çıkacak. ben burası son noktayı koyana kadar takip ediyor olacağım. çünkü benden bir parçayı paylaşabildiğim bir ortam her zaman benim için önemli olmaya devam edecek. çünkü Koitomo mangasındaki Haruka_kun gibi bende sevdiğim şeyleri parça pincikde olsa tamir ettirip kulanmaya ve saklamaya devam edenlerdenim. örneğin annemin çok sevdiğim çamaşır makinasını evde ikinci bir makina olmasına karşın tamir ettirip tekrar kullanmaya başlamam gibi. cansız maddelerle bile zaman içerisinde kendi içimde bir bağ oluşturduğumdan olsa gerek ben bu başlığı hiç sevmedimmmmmmmmmm daha doğrusu üzdü beni her zaman olan şeyleri hatırlattığından sevdiğim şeyler zamanla yok olur.

    ben bir boğa burcu olarak çok duygusal ve derin düşünen biriyim bu bazen yorucu da olsa çok küçük şeylerden diğer insanlardan daha mutlu olduğum gerçeğinden ayrı, küçük şeylerde cidden kalbimi acıtabiliyor. başlığın gibi.. :(

    benimde yaoi mangaları sevmem de bundan belkide. klişe manga konularımızdan bahsederken p.süperstar mangasını örnek vermiştin ki; yeni okudum tabi okurken hüngür hüngür ağlayan boğazı düğümlenen bir ben varımdır herhalde. ben niye bunları yazdım bilmiyorum ama en büyük etken başlığın olsa gerek. çok konuşuyorum farkındayım ama haftada bir sadece bu sayfada kendi iç dünyamdan bii sayfayı özgür bırakmak güzel bir duygu bunun için sana teşekkür ederim. bu vesile ile artık ingilizceyi öğrenmem şart oldu.

    Sebastian adını duydum hep tavsiye edilen animelerin arasında Kuroshitsuji animesinin baş kahramanı. yakışıklı ve tatlı olmakla birlikte ilginç bir karakter. bakalım animesini izlemeyi düşünüyorum. dağınık yazımızı toparlarsak iş hayatında başarılar dilerim umarım aradığın bir ortamda huzurlu, mutlu bir şekilde çalışacağın ve insanların dürüst olduğu biryerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar üzüleceğini bilseydim gerçekten böyle bir başlık atmazdım Yağmur.:( Neyse bende hemen değiştirdim.:) Sonuçta eğlenmek ve gülmek önemli.Bir başlık seni nelere götürdü.Üzüldüm kendi attığım başlığa.Benim kız kardeşim de senin gibi.İnce detaylara takılan insanlardan.Ben daha şakacı tarzda takılan biriyimdir.İkiziz ama farklı kişiliklerdeyiz yani.Bak şimdi pişman oldum attığım başlığa yaa. Kısacası sadece pazar günü gelebilir tarzında bir yazıydı aslında.^-^Yani no sorun yola devam.
      Sonunda İngilizce öğrenmeyi kafana taktın haa.Eee her şerrin arkasında bir hayır vardır derler.:)
      P.süperstar benim çok sevdiğim bir mangadır ve bende ilk okuduğumda çok duygulanmıştım.Bazen hala okuyunca gözlerim dolar o ana.Aynı şekilde Kyuuso wa Cheese.. ve Sojou no Koi.. mangalarında da çok duygulanmıştım.Bazen anarım İmagase'yi de yazılarımda.
      Zaten içten duygular olmasa yaşanmazdı bu dünyada.Arada insan şöyle bir duygulanıp ağlamalı ve içini boşaltmalı değil mi?
      Neyse neşeli şeylerden bahsedelim.^-^
      Kuroshitsuji on numara bir anime ve mangadır.Mangasının Türkçesi de var manga-trden bulabilirsin.Sebastian izlediğin ve okuduğun en harika karakter olacaktır eminim. Ciel de anı şekilde.Aslında benim bildiğim mangayı neredeyse yaoi şeklinde çizeceğiydi. Yana Toboso'nın çizimleri de çok güzel ve görsel olarak üst düzey.Zaten shonen-ai tarzında bir one shotıda vardı.Hf'dn one shotlar da bulabilirsin.Shiawase no kamisama'ydı adı. Keşke Kuroshitsuji'yi de yaoi tarzda çizseydi yaaa.Bir sürü dj var bu yüzden.Herkes cielle sebastianı birlikte görmek istiyor.Ama mangası hiç öyle olmayacak ne yazık ki.:) Animeye hemen başla derim.Çok süper ötesidir.Ovasıda gelmişti en son.Ve yine bir ovası gelecek onu bekliyoruz bizde.Hemde animenin bittiği yerde mangasından okumuştum gelecek ovasını da.Yani bizi süper bir ova bekliyor sanırsam.:)

      Sil
  2. İşiniz zor gerçekten.. Bir anda bu kadar işe yetişmek ruhsal açıdan da zorluyor insanı. Ne zaman müsait olursanız o zaman yazın bence, biz takibe devam ederiz ^_^ Asıl söylemek istediğim, yeni işiniz hayırlı olsun, umarım istediğiniz koşullara sahip olursunuz bu kez, zira iş bulmanın bu kadar zor olduğu bu dönemde memnun kalabileceğiniz bir işte çalışmak da olabilecek en iyi şey olur herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler^-^Ama şu aralar işe ara vermek zorunda kaldım:(Sağlık durumları devreye girdi.En son bayıldığımı hatırlıyorum.Aşırı sıcak ve oruç birleşince öyle şeyler olabiliyor.O yüzden en azından ramazan bitene kadar evdeyim.:)Yihuuu özlemişim evi.Bu yazıyı kaldırmak istedim o yüzden ama yorum yapan Yağmura haksızlık olacağını düşündüm sonuçta çok güzel ve içli bir yorum yapmıştı.Kısacası bir süre daha evdeyim.Hayatımda olaylar aşırı hızlı gelişiyor değil mi:)İyi temennin için teşekkürler.İş bulmak cidden zor bir süreç.Sizin hakkınızda da çok bir bilgiye sahip değilim ama çalışıyor veya okuyor musunuz merak ediyorum.(böylede öz geçmişini yaz gönder demiş gibi oldum ama kusura bakma:)Benim ki sadece merak^-^

      Sil
    2. Gerçekten mi, aman dikkat edin bayılmak filan. Havalar feci sıcak bir de Ramazan'la birleşince zor oluyor, ben de evde Gintama'daki Kagura gibi vantilatöre yapışık geziyorum :D
      Önceki konu başlığı neydi merak ettim aslında, cidden içten bir yorum olmuş..
      Bayadır buradan konuşuyoruz, insan merak ediyor doğal olarak ^-^ Buyrun kısa özgeçmişim :)Fazla bir yaş farkımız yokmuş ben de 97liyim, sizden gencim belki tahmin etmişsinizdir. *-* Beni de olduğumdan büyük sanırlar genelde, kardeşimin ablası olduğumu sanırlardı hatta önceden.. Okumuyorum şu an, liseden mezun oldum istediğim bölüm olmayınca bir sene daha hazırlandım sınava, kısmetse bu sene üniversiteye gideceğim. Sınavlardan derslerden sıkıldıkça kafa dağıtmak için manga ve bloğunuzu okuyan biriyim işte. Sizden yaşça daha küçük biriyle konuşmaktan rahatsız olur musunuz acaba, ben kafa yapısı uygun olduğu ve benle konuşmayı seçtiği sürece konuşurum. Ben de gözlüklü ve asosyal biriyimdir bıraksalar tüm günü manga animeyle geçiririm herhalde zevkle :)

      Sil
    3. Evet bir kaç kez bayılmışlığım var maalesef.Özellikle dedemi sabah hastaneye götürdüğümüzde hem bayıldım hemde kafan yere sert çarpınca kafam şişmişti.O günü özellikle unutamıyorum.Zaten sonrasında dedem vefat etti.Allah nur içinde yatırsın. 2 sene falan oluyor sanırım.Çok etkilendiğim bir olaydı bu.:(
      Neyse şimdi içimiz kararmasın:) Önceki başlık bu son yazı olabilir mi? diyeydi sanırım.Şimdi öyle yazmasaydım diyorum.Çok pişman oldum kendi yazdığımdan.Zaten Yağmurunda yorumunu görünce acayip pişmanlığım arttı.Evet buradan yazışınca merak ediliyor cidden. 97'li olman hiç sorun değil.Aslada rahatsızlık duymam bu konuda.Ayrıca akıl yaşta değil başta demişler değil mi:)Oldukça olgunsun bence.Yazdıkların bakımından yani:)Yaş olarak büyük görünmek kötü olmalı yaaa:)Bazen bana da Teyze diyenler oldu.Acayip kızdım valla. Aslında yaşı takacak biri değildim ne oldu bana diyorum.^-^İnş. istediğin üniversiteyi tutturursun.Önemli olan sevdiğin bir bölümde ve yerde okumak.Gözlülük ve asosyallik benim de damarlarımda akıyor.heyyooo yaşasın asosyallik:)Dışarı çıkıp gezmek yerine evde kalıp anime izlemeyi tercih ediyoruz var mı ötesi diye bağırasım geliyor bazen.En kötüsü bu durumu idrak edemeyenler.Önce anime nedir diye soruyorlar.Anlatıyorsun hemen çizgi filim mi izliyorsun diyorlar.Artık bıraktım bir şeyleri açıklamayı bende.Bazen öyle diyenlere kafa göz dalasım geliyor ama:)Biz sanki bilmem kaç entrikanın döndüğü o saçma dizilerine laf ediyoruz.Bu milletin biz otakularla dertleri ne anlamıyorum. Neyse sabah sabah çenem düştü yine.Sahurdan sonra uyku tutmadı beni.:)

      Sil
    4. Allah rahmet eylesin dedenize.. Birkaç ay önce ben de bayılan biri görmüştüm, kafasını yere vurunca çıkan o tok sesi hala unutamıyorum.. :(
      Neyse ki son yazı olmamış o zaman ne diyelim ^-^
      Hep öyle olgunsun deyip millet bana dert anlatıyor zaten :D :D Teyze mi? o_O Sevindim o halde rahatsızlık duymamanıza ^-^ Üniversite konusunda da inşallah dediğiniz gibi olur, teşekkürler :)
      Bazen sorun bende mi diyorum, milletin ne kadar laf ettiği bir şey varsa seviyorum galiba :D :D Ben de anlamıyorum yani ‘Aah anime mi izliyorsun, hımm oldu o zaman’ gibi tavırlarda bulununca başları göğe mi eriyor nedir.. Hiç aldırmamak gerek, ben de kendi içimde eğleniyorum onların dizileriyle :D Beni de uyku tutmadı, güncel mangalara baktım *-*

      Sil
  3. Bu yazıyı havaalanındayken okuyup hem çok şaşırmış hem de çok keyif almıştım. O yüzden yorum yapmazsam içimde kalır. :) Öncelikle ben sizi gerçekten liseli sanmıştım. bunu utanarak söylüyorum çünkü aynı ekibin içindeyiz bir süredir ama ben fark etmemişim bile. Bunun için çok şaşırmıştım. Ancak benden büyük olduğunuzu öğrenip bir sürü proje üstünce çalışmanız ve üstüne üstlük bloğa da vakit ayırıyor olmanız beni büyüledi. Sizi örnek alıp daha çok sorumluluk sahibi olmam gerektiğini düşündüm bu şekilde. Ayrıca böyle şahsi yazılarınız da çok güzel oluyormuş, umarım arada bir böyle de yazarsınız. Ben pek meraklı biri değilimdir ama yazılarını okuduğum insanları merak ediyorum sanırım. :D O yüzden sizi de tanıma fırsatı bulduğum için çok memnun oldum. :)

    Son olarak yorumları da okuduğum için bir geçmiş olsun demek istiyorum. Umarım Ramazan'ı keyife noktalar ve istediğiniz düzenli hayatınızı kurabilirsiniz. Ayrıca iş için de hayırlı olsun. Son dakikada bir sürü şey sıraladım, kusura bakmayın. :D Bitirmeden bir şey dha söylemek istiyorum. Hidoku'yu sizinle yaptığım için çok mutluyum, herhangi bir hatam ya da belirtmek istediğiniz bir konu olursa hemen söyleyin. (Ben bazen çok dikkatsiz olabiliyorum.) Evet, sanırım şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sonra tekrardan görüşmek üzere! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Roromiya:)Liseli sanılmak nedense hoşuma gidiyor bazen.^-^ Demek sen de liseli sandın haa. O günlere dönmeyi isterdim ben de bak şimdi anılarım depreşti.:)Ama kişilik olarak öyle çokta büyüdüğümü hissetmiyorum yani belki biraz büyüdüm gibi.:)Arada böyle yazıyorum çünkü aynı şeyler tekrar edince okuyucuların sıkılacağını düşünüyorum.O yüzden kendi tarzımı bırakıp böyle yazılar yazmak güzel oluyor cidden.^-^
      Teşekkürler bakalım ramazanı başka kazalar olmadan atlatacağız inş.:)Ama hava cidden çok sıcak.
      Hidoku'ya başladım bile.:)Estağfurullah o ne demek.Sen de çeviri konusunda çok bilgili birisin ve senin çeviri tarzını cidden seviyorum. Elektel Delusion daki gibi mükemmel bir çeviri olacak sanırım.Çünkü Elekteli çok beğenmiştim.İnş sen de yaptığım editi beğenirsin.:)

      Sil
    2. Merhaba willjace :) Edit konusunda hiçbir şüphem yok senden, önceki işlerini biliyorum. Hem beğenmez olur muyum, beğenirim bence :) Ben biraz unutkan biriyimdir, sen elindeki çeviri azalınca hemen bana haber ver. Böylece seni de bekletmeden çevirileri hızlı bir şekilde yapmaya çalışırım ben. Ayrıca beğenmediğin cümleler olursa bana ya da Shin'e söyleyebilirsin, belki birlikte daha güzelini buluruz. Çünkü benim aklıma gelmeyen senin aklına gelmiş olabilir. O yüzden editörün fikrini çok önemsiyorum ben.

      Kişisel meseleleri buraya taşımış gibi oldum şimdi ama bunları bir ara söylemek istiyordum sana. O yüzden söyleyeyim dedim konu açılmışken. :D Umarım hidoku'dan sonra başka serilerde de birlikte çalışırız, zevklerimiz uyuşuyor gibi geldi bana. :)

      Sil